"شعله" جاسوس اسرائیل در ایران و منطقه

يکشنبه 14 خرداد 1391 - 06:00

رسانه هاي آمريکا و پس از آن رسانه هاي رژيم اشغالگر، با تبليغات گسترده درخصوص ويروس "شعله" آن را جاسوسي فعال در ايران و کشورهاي منطقه توصيف کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "آلون بن دیوید" گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر، گفت: "ویروس شعله (Flame) یا همان برنامه جاسوسی طی سالها در رایانه های ایران و چند کشور منطقه فعالیت داشته و همه اطلاعات را در خصوص صاحبان رایانه ها ارایه کرده است .. از تصاویر زمینه گرفته تا گفت و گو ها در برنامه  اسکایپ، همه چیز به صورت سند برای برنامه نویسان این ویروس ارسال شده است".

"ایلان ابراموویچ" مدیرکل فنی شرکت ارتباطاتی پاور، دراینباره گفت: "این ویروس درواقع آینده ما است .. این ویروس جاسوس آینده ما است .. ما درباره یک یا دو جاسوس صحبت نمی کنیم، بلکه صحبت از یک شبکه کامل از جاسوسان است که در رایانه ها نصب شده".

گزارشگر کانال ده در ادامه مدعی شد: "رونین سولومون پژوهشگر، دریافته است شرکت سازنده تأسیسات آزمایشگاهی پارچین که این شک وجود دارد ایران در آنجا درحال آزمایش چاشنی بمب هسته ای است، بیشترین ضرر را از این ویروس متحمل شده و فردی توانسته است از رایانه های این شرکت برنامه تأسیسات را سرقت کند و این برنامه اخیرا منتشر شده. همین شرکت در بنادر نفتی ایران، سوریه و سودان نیز فعالیت می کند، به صورتی که رایانه های این مناطق نیز به این ویروس آلوده شده اند".

وی افزود: "برای مقابله با این کد ده ها و حتی صدها نفر باید طی چندین سال به کار گرفته شوند. شرکت کاسپراسکای که این ویروس را کشف کرده، دو سال طول کشید تا متوجه شود که چگونه با آن مواجه شود".

"ویتالی کملوک" عضو تیم های تحقیقاتی کاسپراسکای گفت: "درواقع این ویروس بسیار گسترده است، و تحلیل این کد و رها شدن از آن یک سال کامل وقت می گیرد".

گزارشگر کانال 10 خاطرنشان کرد: "چه کسی این ویروس را ساخته است؟ موشی یعالون (وزیر امور راهبردی) در مصاحبه با رادیو ارتش چنین گفت: کسی که ایران را تهدیدی بزرگ می بیند، بدون شک منطقی است که از ابزار در دسترس خود از جمله این مسائل استفاده کند، تا به برنامه هسته ای این کشور ضربه بزند".

وی ادامه داد: "البته شعله ویروسی قدیمی است و به نظر می آید 5 سال از عمر آن گذشته باشد؛ و احتمالا دوره کارایی آن پایان یافته و ویروس های پیشرفته تری جایگزین آن شده اند .. آنچه که قطعی شده آن است که هر برنامه ویروس یابی از دیروز توانایی شناسایی آن را دارند".

 

 



پربیننده ترین خبرها