مخالفت چین با دخالت خارجی در سوریه

مخالفت چین با دخالت خارجی در سوریه
شنبه 20 خرداد 1391 - 10:46

سفير چين در لبنان با تاکيد بر مخالفت کشورش با دخالت خارجي در سوريه، گفت: سرنوشت سوري ها و آينده اين کشور را خودشان تعيين مي كنند، و ديگران حق ندارند چيزي را بر مردم سوريه تحميل كنند.

"ووجي شان" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: چين اعتقاد راسخ دارد كه بهترین راه براي بحران سوريه راه حل سیاسی است؛ به همین دلیل از همان آغاز از تلاش هاي کوفی عنان (فرستاده سازمان ملل متحد) حمايت كرده ايم.

سفير چين در لبنان خاطرنشان کرد: چين از هر ابتكار عملي برای آرام كردن اوضاع سوريه حمايت مي كند، و ما با روسيه و کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در اين زمينه رايزني مي كنيم.

وي تصريح كرد: جامعه بين المللي در كمك به سوريه براي برون رفت از بحران مسئول است، و باید برای تحقق اين امر یکصدا باشد.

ووجي شان خاطرنشان کرد: بحران سوریه از هيچ راهي غیر از راهکارهای سیاسی حل نمی شود، زيرا خشونت باعث افزايش خشونت مي شود؛ اما گفت وگو به راه حلي سياسي خواهد انجاميد و به همه سوري ها اجازه ايجاد الگوي سياسي و اجتماعي مورد نظر را خواهد داد.

سفیر چین در لبنان، افزود: امروزه شاهد افزايش خشونت و درگيري مسلحانه در سوريه هستيم، لذا بايد همه طرف هاي تاثير گذار در سوريه از جمله دولت و مخالفان را به خويشتنداري و آرامش و ايجاد راه کاری سياسي از طريق نشستن پای ميز مذاکره به منظور تدوين طرحی مناسب كه انتظارات مردم سوريه را فراهم كند، فرابخوانیم.

ووجي شان با تأکید بر مخالفت چین با دخالت در امور داخلي سوريه گفت: چين همواره دخالت خارجي در امور داخلي سوريه يا كشورهاي ديگر را رد مي كند، و اين اصل بايد در روابط بين الملل در جهان حاكم باشد.

سفير چين در لبنان با اشاره به ضرورت احترام به تماميت ارضي سوريه، همه طرفهاي پشت پرده انفجارها، حملات و ترورها درسوريه را كه به كشته شدن شمار زيادي از بي گناهان منجر شده است، محكوم كرد و گفت: چين اعزام هيئت هاي حقيقت ياب سازمان ملل به منظور پايان دادن به اين كشتارها را تاييد مي كند.

 

8-22:37



پربیننده ترین خبرها