سیاستمدار سوری: حضور ایران در گروه تماس مهم است

سیاستمدار سوری: حضور ایران در گروه تماس مهم است
شنبه 20 خرداد 1391 - 13:41

مشاور رييس جمهور سابق سوريه با اشاره به جايگاه مهم ايران در منطقه، بر اهميت حضور ايران در گروه تماس تأکيد کرد.

"کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل، خواستار تشکیل گروه تماس متشکل از کشورهای صاحب نفوذ در امور سوریه از جمله ایران شد.

"جورج جبور" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم، با بیان اینکه كنفرانس پیشنهادی روسيه با طرح عنان برای تشكيل گروه تماس تفاوتی ندارد، از اعتراض شماري از طرف ها با حضور جمهوری اسلامی ايران در اين گروه ابراز شگفتي كرد.

جبور با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه خاطرنشان كرد: برخي كشورهاي غربي در چارچوب گروه 1+5  با ايران درباره برنامه هسته اي به گفت وگو مي نشينند، اما چرا درباره سوريه با تهران گفت وگو نمي كنند؟

وي پيشنهاد جديد كوفي عنان و پيشنهادهاي روسيه و چين برای حل بحران سوريه را بسيار مهم و نشانه توجه بين المللي به اين بحران دانست و ابراز اميدواري كرد که این بحران با برگزاري كنفرانس بين المللي متوقف شود.

اين سیاستمدار سوری افزود: برخي مي خواهند طرح كوفي عنان در سوريه شكست بخورد، تا راه براي مداخله نظامي در اين كشور هموار شود. 

جورج جبور با رد این موضوع که با تشكيل گروه تماس، بحران سوریه بين المللي مي شود، گفت: بحران سوريه از همان ابتدا بين المللي بود؛ اما بايد پرسيد که آيا تا کنون تلاش صادقانه اي به منظور حل بحران سوريه صورت گرفته، و كشورها مايل به ايجاد برون رفت سوريه از این بحران هستند؟.

وي درباره گروه موسوم به "دوستان سوريه" گفت: اين گروه نه تنها هيچ سهمي در آرام شدن اوضاع سوريه نداشت، بلكه در کنار تنش های داخلی اعضا، به بحران سوریه دامن زده است.

22:41.8

پربیننده ترین خبرها