کارشناس اتمی مصری:

توقف برنامه هسته ای ایران خواست اسرائیل است

توقف برنامه هسته ای ایران خواست اسرائیل است
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 07:00

کارشناس سازمان انرژي اتمي مصر تأکيد کرد، توقف کامل برنامه هسته اي ايران، درخواستي مطرح شده از سوي رژيم صهيونيستي است.

"محمود بركات" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به گفت و گوهاي ايران و گروه 1+5 گفت: نرسیدن به توافق در این مذاکرات به دلیل درخواست رژيم صهيونيستي برای توقف همه فعاليت هاي هسته اي ایران است؛ اين رژيم درخواستش را به آمريكا تحميل مي كند و در راستاي دستيابي به اين خواسته، گزارش هاي جعلي مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي را ارائه مي كند.

وی افزود: غرب به دنبال این است که ایران همه فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند، اما من بر اين باورم كه چنين امري محال است.

برکات اظهار داشت: از آنجا كه ايران در گفتگوهاي بغداد و مذاكرات پيشين با هدف اثبات عدم تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي و اجازه دادن به بازرسان آژانس براي بازرسي از تأسيسات هسته اي اش از خود نرمش نشان داده است، جامعه جهاني نيز باید حقايق را بپذيرند.

محمود بركات افزود: ايران درخواست هايي دارد كه از جمله آنها پايان اتهام زنی به این كشور مبني بر تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي، لغو تحريم ها و عادي شدن روابط تجاري با كشورهاي غربي است؛ ايران در مقابل اين درخواست ها، حسن نيت فراواني از خود نشان داده است.

کارشناس سازمان انرژی اتمی مصر  با اشاره به سیاست اعتماد سازی ایران در مذاکرات هسته ای، گفت: به نظر نمي رسيد دستيابي به توافق ميان ايران و گروه 1+5 دشوار باشد.

 

12-19:21



پربیننده ترین خبرها