کارشناس عراقی: حمله به ایران به نفع آمریکا نیست

کارشناس عراقی: حمله به ایران به نفع آمریکا نیست
شنبه 20 خرداد 1391 - 15:59

العالم، بغداد - استاد تاريخ سياسي دانشگاه بغداد تاکيد کرد، آمريکا به رژيم اسرائيل اجازه حمله به ايران را نمي دهد، زيرا پيامدهاي جهاني و اقتصادي چنين اقدامي، منافع راهبردي واشنگتن را به خطر مي اندازد.

"جاسب الموسوي" روز شنبه در گفت وگو  با شبكه العالم، اظهار داشت: دولت باراک اوباما با مشكلات اقتصادي و سياسي داخلی دست به گریبان است، و از سوي ديگر "ميت رامني" نامزد جمهوري خواهان نيز اوباما را تحت فشار قرار داده است؛ اين در حالي است كه دمكرات ها از سلطه جمهوري خواهان بر كنگره ناراضي هستند.

وي تأكيد كرد: دولت اوباما در زمينه خارجي نيز از افزايش قدرت روسيه و چين رنج مي برد، و تلاش مي كند پرونده هسته اي ايران را به ابزاري براي فرار از  اين مشكلات و كاستن فشارها تبديل كند.

استاد تاريخ سياسي دانشگاه بغداد، تصريح كرد: دولت اوباما همچنین تحت فشار لابي صهيونيست در داخل كاخ سفيد است و تلاش می کند با جلب حمايت كابينه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژيم صهيونيستي، از اين فشار رهايي يابد.

جاسب الموسوي، افزود: واشنگتن به خوبي مي داند كه هر گونه اقدام نابخردانه از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران ضربات سهمگيني را به منافع راهبردی آمريكا در منطقه خليج فارس كه 40 درصد نفت خام جهان از آن عبور مي كند، وارد خواهد كرد.

اين استاد دانشگاه بغداد گفت: آمريكا ناوگان ها و پايگاههاي نظامي بزرگي در اين منطقه دارد كه از آن جمله مي توان به پايگاههاي "سيليه "و "ظهران" و ناوگان پنجم و ششم اين كشور در خلیج فارس اشاره كرد؛ پايگاه "اينجرليك" در تركيه و سفارتخانه بسيار بزرگ آمریکا در بغداد نیز از جمله مواضع راهبردی آمریکا در منطقه هستند.

الموسوي تأكيد كرد: با توجه به اين شرايط آمريكا هرگز منافع فراوان خود را در منطقه به خطر نخواهد انداخت، و به رژيم صهيونيستي براي حمله نظامي به ايران چراغ سبز نشان نخواهد داد.

جاسب الموسوي افزود: آمريكا به خوبي مي داند كه در صورت انجام هر گونه اقدام غير منطقي از سوي اين كشور، ملت هاي عرب و مسلمان هرگز ساكت نخواهند نشست و از ملت ايران و حق مشروعشان در زمينه استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي دفاع خواهند كرد.

استاد تاريخ سياسي دانشگاه بغداد، تأكيد كرد: در شرايط كنوني دولت آمريكا چاره اي جز تحت فشار قرار دادن رژيم صهيونيستي با هدف آرام كردن اوضاع ندارد.

MKH-9-11:55

پربیننده ترین خبرها