با تحصن در مقابل دفتر صلیب سرخ

فلسطینی‌ها به حمایت از اسرای خود برخاستند

فلسطینی‌ها به حمایت از اسرای خود برخاستند
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 12:19

ده‌ها فلسطيني در مقابل دفتر صليب سرخ در منطقه البيره كرانه باختري رود اردن به منظور اعلام همبستگي با "محمود سرسك" و "اكرم الريخاوي" دو اسيري كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا كرده اند، تحصن كردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار العالم، در اين حال هيئت عالي پيگيري امور اسراي فلسطيني هشدار داد حال محمود سرسك به علت اينكه از 90 روز پيش اعتصاب غذا كرده ، وخيم است و ممكن است به همين علت به حالت اغما برود.

"امين شومان" مسئول هماهنگي هيئت عالي پيگيري امور اسرا در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ما به علت وخامت حال اسرايي كه اعتصاب غذا كرده اند به ويژه محمود سرسك اين تحصن را سازماندهي كرديم؛ محمود سرسك در بيمارستان زندان رمله به حالت اغما رفته و به همين علت به بيمارستاني در تل آويو منتقل شده است.

اين فعال فلسطيني هشدار داد ممكن است سرسك به علت 90 روز اعتصاب غذا دچار مرگ باليني شود.

اين در حالي است كه اكرم الريخاوي از بيماريهاي مزمن رنج مي برد اما تل آويو از آزادي او خودداري مي كند؛ وي از 60 روز پيش اعتصاب غذا كرده است.

مقامات رژيم اشغالگر به وكيل محمود سرسك اجازه نمي دهند با او ملاقات كند و همچنين از آزادي او خودداري مي كنند.

دهها نفر از فلسطيني ها به خاطر اين دو اسير و شماري از اسراي بيمار، در مقابل دفتر صليب سرخ در منطقه البيره تظاهرات كردند و از اين سازمان بين المللي خواستند قبل از اينكه فرصت از دست برود، وارد عمل شود.

"عيسي قراقع" وزير امور اسراي فلسطين، گفت: هر اتفاقي در داخل زندان ها بيفتد، در زندان باقي نخواهد ماند بلكه آثار آن به خارج از زندان ها كشيده خواهد شد.

رژيم اسرائيل در قبال همه مسائل فلسطيني به ويژه مسئله اسرا لجاجت مي ورزد و صهیونیست ها نمي دانند كه اعمال فشار، انفجار را به دنبال دارد؛ براساس هشدارهاي مسئولان امنيتي اسرائيلي ، آرامش شكننده در كرانه باختري هر لحظه ممكن است از بين برود.

پربیننده ترین خبرها