ظریف وارد مسکو شد

ظریف وارد مسکو شد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 01:14

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ساعتی پیش، در نخستین دقایق روز دوشنبه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، محمدجواد ظریف برای دیدار با همتای روسی خود و نیز سخنرانی در کنفرانس بین المللی باشگاه مباحثه والدای به روسیه سفر کرده است.

کنفرانس بین المللی سالانه والدای، امسال با موضوع  "روسیه در خاورمیانه، نقش آفرینی در تمامی صحنه ها" برگزار می شود.

این کنفرانس بین المللی، به ابتکار باشگاه والدای روسیه و با همکاری انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم این کشور روز دوشنبه 30 بهمن ماه با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، در مسکو افتتاح خواهد شد. 

در این نشست اندیشمندان و مقامات حدود 30 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، شرایط پس از داعش در سوریه، چشم انداز درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط یمن، مکانیسم های کمک به لیبی، مسائل کردها، نقش روسیه و جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و راههای کاهش تنشهای منطقه ای را در قالب هشت پنل مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

باشگاه گفتگوی والدای از مهمترین و معتبرترین موسسات و اندیشکده های روسیه در سطح جهانی می باشد که هر ساله اجلاس های بین المللی را با حضور اندیشمندان و مقامات بلند پایه کشورهای جهان در موضوعات مختلف و مهم بین المللی برگزار می کند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان میهمان ویژه این اجلاس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها