مسئول اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت

شورای نظامی خود را قيم مردم مي داند

شورای نظامی خود را قيم مردم مي داند
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 17:31

مسوول اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت مصر گفت: شوراي نظامي با صدور متمم بيانيه قانون اساسي و انحلال پارلمان در صدد است همچنان حضورش را درعرصه قدرت حفظ كند.

"احمد سبيع" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت: شوراي نظامي با صدور متمم براي بیانیه قانون اساسي اختيارات گسترده تري در زمينه قانون گذاري و بودجه به خود اختصاص داد.

وي افزود اختیاراتی که شورای نظامی به خود اختصاص داده است از اختيارات پارلمان است، اما شوراي نظامي  در اقدامي تاسف آور، پارلمان  را منحل كرد تا در عرصه قدرت يكه تاز باشد.

سبيع گفت شوراي نظامي در صدد است به هر قيمت ممكن در عرصه قدرت باقي بماند و صدور متمم برای بیانیه قانون اساسي به همين منظور صورت گرفته و اين شورا خود را قيم مردم مي داند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد كه شوراي نظامي با اين اقدام برخي اختيارات اساسي از جمله تصميم گيري درباره جنگ را از رئيس جمهور آينده مصر سلب و خود را شريك قدرت قرار داده است.

مسوول اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت مصر تاكيد كرد كه از زمان صدور متمم برای بیانیه قانون اساسي، احزاب و گروه هاي سياسي مصر براي اتخاذ موضعي واحد، باهم در حال رایزنی‌اند.

وي افزود: اکنون مصر رييس جمهوري منتخب دارد و كسي حق تعرض به  اختيارات او را ندارد.

سبيع در پايان گفت هوشياري و وحدت گروه هاي سياسي و حمايت آنها از محمد مرسي رييس جمهور آينده اين گروه ها را وادار خواهد كرد كه دربرابر رويكرد و قدرت طلبي هاي شوراي نظامي بايستند و اختيارات آن را محدود سازند.

 SM-18-17:45

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها