چین قطارهایی با سرعت 600 کیلومتر می سازد

چین قطارهایی با سرعت 600 کیلومتر می سازد
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 09:09

چین در حال تحقق بر روی ساخت قطارهای مغناطیسی است که به اذعان کارشناسان این کشور سرعتی معادل 600 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

العالم ـ گوناگون

تارنمای چاینا ارگ در گزارشی خاطرنشان کرد، چین همچنین در حال تکمیل برنامه ساخت ترن هایی است که می تواند با استفاده از فن آوری های پیشرفته کاربردی در آنها تا 400 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.
دینگ رونگجون از آکادمی مهندسی چین در مصاحبه ای با رسانه ها گفته که ما اکنون در اندیشه این هستیم که علایم تلویزیونی را با این ترن ها مرتبط کنیم تا مانند هواپیماها، مسافران بتوانند از صفحه تلویزیونی مقابل خود برنامه ها را تماشا کنند.
چین در ساخت قطارهای تندرو در جهان سریعترین رشد را دارد و در سال های اخیر موفق شده است در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان فراوانی برای این فن آوری کسب کند.
بیشتر قطارهای تندرویی که اکنون در خاک چین در حرکت هستند نهایتا 300 کیلومتر در ساعت سرعت دارند و ساخت قطارهای جدید دستاورد فنی تازه این کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، قطاری نیز به تازگی راه اندازی شده که برای اولین بار در مسیر پکن به شهر شانگهای یعنی از شمال به شرق کشور حرکت می کند و تا 350 کیلومتر سرعت دارد.
از این قطار با عنوان ترن چند منظوره الکتریکی موسوم به 'یی ام یو' یاد می شود که به طور معمول بین 300 تا 350 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد.
این قطار در چین طراحی و تولید شده است و دارای سامانه های نظارتی بسیار پیشرفته می باشد و به گزارش تارنمایی یی سی در صورتی که مشکلی پیش بیاید به صورت اضطراری به طور خودکار نیز قابل حرکت خواهد بود.
سامانه داده های قطار نیز کنترل از راه دور است و به همین دلیل در صورت بروز مشکل از مرکز کنترل نیز قابل هدایت خواهد بود.
قطار نسل جدید چین که در زبان چینی 'فو شینگ' خوانده می شود، برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور بسیار حایز اهمیت است.
چین با شبکه راه آهن 22 هزار کیلومتری در جهان رتبه نخست را دارد و نزدیک به 60 درصد از کل خطوط آهن دنیا در این کشور قرار دارد.
خط آهن پکن ـ شانگهای پرتردد ترین راه آهن در چین محسوب می شود و روزانه بیش از 500 هزار نفر در این مسیر تردد می کنند.

پربیننده ترین خبرها