حقوقدان مصري:شورای نظامی مشروعیت ندارد

حقوقدان مصري:شورای نظامی مشروعیت ندارد
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 16:25

فعال حقوقي مصري، شوراي نظامي را محصول رژيم سابق دانست و گفت:اين شورا منتخب مردم نيست و حکومت آن بر مصرغير قانوني است.

"علي عبدالعزيز" امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه  العالم، تحصن انقلابيون در ميدان التحرير قاهره را ناكافي دانست و خواستار افزايش فعاليت ها در اعتراض به كودتاي شوراي نظامي حاكم عليه انقلاب و دستاوردهاي آن شد.

 وی گفت : بايد به حكومت نظاميان در مصر كه بيش از 6 دهه از عمر آن می گذرد، پايان داد. 

عبدالعزیز تظاهرات ميليوني ديروز را نخستين گام براي اعتراض به كودتاي شوراي نظامي حاكم عليه مجلس نمايندگان ، مجلس مؤسسان و اختيارات ریيس جمهورآینده دانست.

عبدالعزيز افزود: اعضای شوراي نظامي در معرض خطر عزل و محاكمه هستند.

عبدالعزيز گفت : شوراي نظامي حق انحلال مجلس ، تشكيل مجلس مؤسسان و تصاحب اختيارات ریيس جمهور را ندارد .

عبدالعزيز خاطرنشان کرد : محمد مرسي در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري از يك طرف با فشارهاي شوراي نظامي حاكم و از طرف ديگر با فشارهاي وزارتخانه ها ، استانداران و ديگر مراكز مهم تحت كنترل شوراي نظامي مواجه خواهد شد.

 تحليگر سياسي مصري گفت : مصر از سال 1952 در اشغال نظاميان است و انقلاب واقعي در  سرنگون كردن رژيم مبارك خلاصه نمی شود بلکه باید به حکومت نظامیان در مصر پایان داد.

عبدالعزيز افزود : طبق قانون اساسي موقت 63 ماده ای كه در همه پرسي مارس 2011 با رأي مثبت 72 درصد مردم تصویب شد؛ شوراي نظامي حق منحل كردن مجلس نمايندگان را ندارد.

عبدالعزيز افزود : ديوان عالي قانون اساسي نيز مجاز به منحل كردن مجلس نمايندگان نيست. انحلال مجلس نمايندگان سياسي وغيرقانوني است . شوراي نظامي هيچ مشروعيتي ندارد و با مردم به دلخواه خود برخورد مي كند و سرنوشت آنان را به دست گرفته است.

MKH-20-15:41

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها