از ترس تشدید اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری

شوراي نظامي مصر به تكاپو افتاد

شوراي نظامي مصر به تكاپو افتاد
جمعه 2 تير 1391 - 13:04

شوراي نظامي مصر در اقدامي‌ پيش‌دستانه براي فراهم کردن شرايط اعلام پيروزي شفيق، مردم را به حمايت از رييس جمهور منتخب دعوت كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از شبكه تلویزیونی الحيات، شوراي نظامي مصر كه موجودیت خود را با وجود تمام تلاش ها، شكست خورده انتخابات در برابر حقيقت پيروزي نامزد اخوان المسلمين مي بيند،براي بهبود وجهه خود، امروز با صدور بيانيه اي مردم را به حمايت از رييس جمهور منتخب دعوت كرد.

خاطرنشان مي شود كه اين شورا با موضع گيري و اقدامات غير قانوني از جمله محدود كردن اختيارات رياست جمهوري و صدور حکم متمم قانون اساسي،به صورت تلويحی به شكست خود اذعان كرده است.

از سوي ديگر شوراي نظامي مصر كه با اين اقدامات زمينه اغتشاش و ناآرامي در مصر را فراهم كرده است،اينك در بيانيه‌اي درباره اغتشاش ها هشدار داده و از مردم مي خواهد امنيت و ثبات كشور را حفظ كنند.

در حالي كه موضع جانبدارانه شوراي نظامي بر كسي پوشيده نيست، اين شورا در واپسين لحظات براي حفظ جايگاه خود، خاطرنشان كرده است كه نسبت به نامزدها موضعي يكسان دارد و از رييس جمهور منتخب حمايت مي كند.

"مصطفي بكري" عضو سابق پارلمان نیز در همین راستا گفت: شوراي نظامي امروز در بيانيه مهمي درباره اغتشاشات كشور هشدار خواهد داد و در اين بيانيه از مردم مي‌خواهد تا امنيت و ثبات كشور را حفظ كنند و تاكيد مي كند كه نيروهاي مسلح از كشور محافظت خواهد كرد.

بكري شامگاه روز گذشته در برنامه "منتهي الصراحه"(صراحت كامل) در شبكه الحيات، اظهار داشت كه نيروهاي مسلح در بيانيه خود از همه مصري‌ها مي خواهد تا از رييس جمهور مشروع كشور كه ملت انتخاب كردند، حمايت كنند.

وي افزود: در اين بيانيه بر اين مساله تاكيد خواهد شد كه شوراي عالي نظامي نسبت به همه نامزدها موضعي يكسان دارد و از رييس جمهور منتخب حمايت خواهد كرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها