مصریها انقلاب خود را در معرض تهدید می دانند

 مصریها انقلاب خود را در معرض تهدید می دانند
جمعه 2 تير 1391 - 08:35

نماينده حزب آزادي وعدالت در مجلس نمايندگان مصر گفت:مصري ها دستاوردهاي 16 ماه گذشته و انقلاب خود را در معرض تهديد مي بينند.

"اسامه جادو" روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت كميسيون قانون اساسي تدابيري در قبال حكم دادگاه قانون اساسي مبنی بر انحلال مجلس اتخاذ كرده و درصدد جلوگيري  از انحلال مجلس است.

اسامه جادو تاكيد كرد مجلس نمايندگان مشروعيت خود را از ملت كسب كرده و با حمايت ملت قدرت گرفته است.

نماينده پارلمان مصر با تشكر از مردم اين كشور گفت: امروز مردم مصر بار ديگر با حضور ميليوني به صحنه آمده اند تا از انقلاب ، مطالبات خود و نمايندگان منتخب حمايت كنند.

اسامه جادو از حوادثي كه در يك هفته گذشته با هدف بازگشت به عقب رخ داده است ، ابراز تعجب و شوراي نظامي را به بازي گرفتن مجلس نمايندگان متهم كرد و گفت شوراي نظامي پس ازاين بازي، وارد بازي رياست جمهوري و سپس مجلس موسسان مي شود.

اسامه جادو با اشاره به اقدام هاي اخير شوراي نظامي ، گفت: اين اقدام ها ضامن ابقاي شوراي نظامي در قدرت تا سال هاي طولاني است.

اين نماينده مصري ، انحلال مجلس نمايندگان را اقدامي عجولانه از سوي شوراي نظامي دانست و گفت اين تصميم بدون رايزني با مسوولان سياسي ، احزاب و گروه هاي مصري اتخاذ شده است .

اسامه جادو تاكيد كرد نمايندگان مجلس مصمم هستند مشروعيت مجلسي را كه با اراده 30 ميليون شهروند مصر روي كار آمده است حفظ كنند.

نماينده مجلس مصر با قدرداني از اقشار مختلف جامعه مصر به سبب حمايت از نمايندگان منتخب گفت :ملت ازدخالت آشكار شوراي نظامي براي انحلال مجلس غافلگير شده است و اينگونه خالت ها را نخواهد پذيرفت.

به گفته اسامه جادو ملت مصر سلب و يا محدود شدن اختيارات ریيس جمهوري و تبديل اين منصب به مقامي تشريفاتي را نيز نمي پذيرند.

اسامه جادو از شوراي نظامي حاكم در مصر خواست قبل از آنكه سر افكنده  و خجل شود قدرت را با عزت و كرامت به رئيس جمهور منتخب ملت واگذار كند و اين فرصت تاريخي را غنيمت شمارد.

20:38           Fa

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها