گفت‌‌وگوی تلفنی ماکرون و اردوغان درباره اوضاع غوطه شرقی

گفت‌‌وگوی تلفنی ماکرون و اردوغان درباره اوضاع غوطه شرقی
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 08:47

ریاست‌جمهوری فرانسه از گفت‌‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور و رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع غوطه شرقی خبر داد.

العالم _ ترکیه

ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، تلفنی درباره اوضاع غوطه شرقی دمشق گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، ماکرون در این تماس با ابراز نگرانی شدید خود از اوضاع غوطه، بر ضرورت انجام اقدامات ضروری به‌ویژه از طرف ایران و روسیه برای متقاعد کردن دمشق برای قبول قطعنامه‌ سازمان ملل و اجازه ورود به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین بر ضرورت اجرای آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

ریاست‌جمهوری فرانسه در این بیانیه اعلام کرد که اردوغان و ماکرون به تلاش‌های خود برای یافتن حل سیاسی بحران سوریه در راستای روند ژنو با مشارکت همه طرف‌های ذی‌ربط و نمایندگان معارضان سوریه، ادامه خواهند داد.

«ژان ایو- لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته تماس‌های تلفنی جداگانه‌‌ای با همتایان آمریکایی، ترکیه‌ای و سعودی خود برای گفت‌وگو با آن‌ها درباره چگونگی اعمال فشارها برای اجرای آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی دمشق، برقرار کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است. 

همچنین به‌دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و با هدف جلوگیری از وقوع تلفات میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود.

این در حالی است که تروریست‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شده و از آنها به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها