خروج 13 غیر نظامی از جمله پنج کودک از غوطه شرقی دمشق

خروج 13 غیر نظامی از جمله پنج کودک از غوطه شرقی دمشق
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 10:29

امروز سه شنبه پس از وارد کردن کمکهای بشردوستانه به غوطه شرقی، تروریست‌ها اجازه دادند فقط 13 غیر نظامی از این منطقه خارج شود.

العالم _ سوریه

«الکساندر زولوتوکین» نماینده مرکز مصالحه روسیه در سوریه از خروج تعدادی از افراد غیر نظامی از غوطه شرقی دمشق خبر داد.

زولوتوکین تأکید کرد، مسئولان کاروان کمکهای بشردوستانه که وارد غوطه شده توانستند 13 غیر نظامی از جمله پنج کودک را از غوطه خارج کنند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی در سوریه، به نقل از این مسئول روس گزارش داد که این کاروان به سلامت بازگشته و همه خودروهای که همراه این کاروان بودند، به ایست و بازرسی امنیتی بازگشته‌اند.

وی با بیان این مطلب افزود که بعد از بازگشت کاروان، شخصا با نمایندگان سازمانهای بین المللی حاضر در آن دیدار داشته است و این افراد نیز از تلاشهای مرکز مصالحه روسیه در تأمین امنیت رفت و آمد این کاروان به غوطه قدردانی کرده اند.

زولوتوکین تصریح کرد که «تلاشهایی از سوی افراد مسلح برای تیراندازی با سلاح سبک صورت گرفت، ولی همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید».

وی در پایان تأکید کرد که نمایندگان هلال احمر و سازمان ملل گفته اند که وضعیت انسانی در غوطه شرقی به خاطر کمبود دارو و غذا بسیار وخیم است.

روز گذشته یک کاروان حامل کمکهای بشردوستانه وارد غوطه شرقی شد و تروریستها اعلام کردند در ازای دریافت غذا و دارو به افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه اجازه خروج خواهند داد.

در همین راستا، «علی الزعتری» هماهنگ کننده سازمان ملل مقیم سوریه اعلام کرد که یک کاروان دیگر از کمکهای بشردوستانه پنجشنبه آتی وارد غوطه شرقی خواهد داشت.

الزعتری تأکید کرد که کاروان کمکهای بشردوستانه که روز گذشته وارد غوطه شرقی شد، در اختیار شاخه هلال احمر سوریه در شهر «دوما» قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت که برای وارد کردن کمکهای بشردوستانه به اردوگاه «الرکبان» نیز منتظر موافقت دولت سوریه هستند و تا کنون 35 کامیون برای این مسئله تجهیز شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها