درگیری ارتش سوریه با مزدوران عرب

درگیری ارتش سوریه با مزدوران عرب
دوشنبه 5 تير 1391 - 11:11

خبرنگار شبکه العالم از درگيري شديد نيروهاي ارتش سوريه با عناصر مسلح و تروريست و شماري از مزدوران تبعه کشورهاي عربي ديگر، خبر داد.

خبرنگار العالم تأکید کرد: منطقه "جوره الشیاح" در شهر "حمص" از چند روز قبل شاهد درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح در این کشور بود .. ارتش سوریه اکنون در حال پاکسازی این منطقه از وجود عناصر مسلح و تروریست است.

بر اساس این گزارش، شماری از تک تیراندازان هنوز در منطقه جور السیاح مستقر هستند، ولی با این وجود کنترل حدود 60 درصد از شهر حمص در دست ارتش افتاده است.

"حسین مرتضی" خبرنگار العالم با اشاره به کشف مقادیر بسیار زیادی سلاح، گفت: یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه تأکید کرد که بیش از 400 تن از عناصر مسلح در این درگیری ها کشته و شماری از آنها نیز مجروح شده اند.

حسین مرتضی با اشاره به مجروح شدن شماری از نیروهای ارتش سوریه، تأکید کرد: عناصر مسلح و مزدوران تروریست در مناطق مسکونی دست به عملیات تخریب بسیاری زده، و آنها اکنون سیاست زمین های سوخته را در پیش گرفته اند به صورتیکه هنگام عقب نشینی از یک منطقه، آن را به آتش می کشند و مراکز و ساختمانهای دولتی را تخریب می کنند.

حسین مرتضی تأکید کرد: درگیری ها در حمص همچنان ادامه دارد، و ارتش تلاش می کند همه مناطق را از وجود عناصر مسلح پاکسازی کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای ارتش سوریه از لهجه شماری از عناصر مسلح دریافتند که آنها غیر سوری بوده و برخی از آنها لیبیایی هستند.

 

AM - 25 - 13:51



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها