پیامک سامانه موشکی اسرائیل را خراب می کند

پیامک سامانه موشکی اسرائیل را خراب می کند
يکشنبه 11 تير 1391 - 07:46

کارشناسان نظامي اسرائيل اعلام کرده اند، ارسال يک پيامک تلفني ممکن است عملکرد سامانه گنبد آهنين اسرائيل را مختل کند. اين ادعا پس از آن مطرح مي شود که ناکارآمدي اين سامانه در برابر موشکهاي مقاومت بارها براي صهيونيستها ثابت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم" العاد سمحایوف" کارشناس اقتصادی کانال دو تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: ارتش اسرائیل با واردات گوشیهای همراه سمارت فون به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد سامانه گنبد آهنین، مخالفت کرد".

وی گفت: "ممکن است ارسال یک پیامک توسط این نوع گوشیها، آتشبار این سامانه را فعال کند. ارتش اسرائیل هزینه های هنگفتی را به سامانه گنبد آهنین اختصاص داده است در صورتی که این احتمال حتمی شود، این سامانه ها ازسامانه پدافندی موشکی اسرائیل حذف می شوند".

این کارشناس صهیونیست افزود: "این مسأله اختلافاتی را میان وزارت دفاع و وزارت مخابرات اسرائیل ایجاد کرده است".

سمحایوف گفت: "در جلسه کمیسیون اقتصادی، برخی از مسؤلان ارتش که بمنظور نظارت بر عملکرد کمیسیون اقتصادی در کاهش قیمتهای گوشیهای همراه پیشرفته در اسرائیل حضور داشتند، از مسؤلان خواستند برای جلوگیری از واردات گوشیهای سمارت فون تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند".

وی خاطرنشان کرد: "این طرفها مدعی شدند این نوع گوشیهای همراه ممکن است عملکرد سامانه گنبد آهنین را مختل کنند".

سمحایوف تأکید کرد: "موشی کحلون وزیر مخابرات اسرائیل در این زمینه گفته است، پیش از این نهادهای نظامی اسرائیل واردات سیستمهای آی پد را پیش از انجام بررسی های لازم و اطمینان حاصل کردن از بی تاثیر بودن آن بر سامانه های راداری، منع کرده بودند".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها