تاکید نماینده ایران درسازمان ملل بر ضرورت همکاری جهانی برای بحران آب

تاکید نماینده ایران درسازمان ملل بر ضرورت همکاری جهانی برای بحران آب
جمعه 3 فروردين 1397 - 22:07

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همکاری منطقه ای و جهانی را با توجه به بحران آب در بیشتر کشورها، ضروری دانست.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

غلامعلی خوشرو روز جمعه در نشست عالیرتبه دهه بین المللی اقدام؛ آب برای توسعه پایدار که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، این نشست را با توجه به بحران جهانی آب به ویژه برای کشورهای خشک و نیمه خشک، ابتکاری به هنگام خواند و افزود: برقراری همکاری های منطقه ای و جهانی در این شرایط یک ضرورت محسوب می شود. 
نماینده ایران در سازمان ملل متحد در این نشست خاطرنشان کرده، این سازمان باید برای تحقق هدف شماره 6 از اهداف توسعه پایدار به ویژه از طریق اجماع سازی و همکاری در سطح مناطق و در مقیاس جهانی، با حمایت از کشورهای در حال توسعه وافزایش ظرفیت آنها فعالانه عمل کند. 
خوشرو همچنین به توجه جمهوری اسلامی ایران به موضوع آب به عنوان یک اولویت مهم تاکید و با برشمردن اقدامات دولت در راستای برنامه ششم توسعه تصریح کرده، ایجاد نظام مدیریت جامع و پایدار آب، ارتقای کیفیت آب آشامیدنی، استفاده پایدار از آب به ویژه در بخش کشاورزی و مصرف پایدار بخشی از این اقدامات است. 
نشست عالیرتبه دهه بین المللی آب روز گذشته با سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و حضور رئیس جمهوری تاجیکستان و برخی وزرای کشورهای دیگر، آغاز شد.
گوترش در این نشست گفت امروز 40 درصد مردم جهان از مساله کمبود آب رنج می برند و بیش از 90 درصد بیماری ها به مساله آب مربوط می شود. 
وی تاکید کرد: مساله آب برای همکاری است نه مناقشه. 
دهه بین المللی آب از سال 2018 آغاز و تا سال 2028 ادامه خواهد داشت. هدف از نام گذاری این دهه، افزایش آگاه سازی عمومی و ارتقای همکاری ها، مشارکت سازی و افزایش ظرفیت کشورها برای دسترسی به آب آشامیدنی برای همه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها