کرملین اتهامات انگلیس درباره جاسوس روس‌تبار را «راهزنی بین‌المللی» خواند

کرملین اتهامات انگلیس درباره جاسوس روس‌تبار را «راهزنی بین‌المللی» خواند
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 17:28

سخنگوی کاخ کرملین یک بار دیگر با رد اتهامات انگلیس در رابطه با پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار تأکید کرد که رئیس‌جمهور روسیه در شرایط فعلی ترجیح می‌دهد آرامش خود را حفظ کرده و به مسائل داخلی روسیه بپردازد.

العالم - روسیه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار در انگلیس تأکید کرد اتهامات لندن علیه مسکو مرزهای راهزنی بین‌المللی را جابه‌جا کرده است.

بنا بر این گزارش، پسکوف در گفت‌وگو با شبکه «ان تی‌وی» گفت: «صحت ما این است که این مسائل پیش‌آمده کاملا بی سابقه است و مسائل بین‌المللی بیشتر به راهزنی بین‌المللی نزدیک شده است. اما پشت این ماجرا چیست؟ این مسائل داخلی بریتانیا است یا مشکلات این کشور در همکاری با متحدان خود و یا مسئله‌ای دیگر؟ به نظر می‌رسد که اصلا به ما ارتباطی ندارد».

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در شرایط افزایش تنش‌ها در روابط با انگلیس «کاملا آرام می‌ماند» و روی مسائل داخلی روسیه متمرکز شده است.

وی افزود: «همانطور که شاهد هستید، رئیس‌جمهور پوتین کاملا آرامش خود را حفظ کرده و برخلاف همتایان خود در جزیره، وی به درستی رفتار می‌کند».

پسکوف ادامه داد: «برای او، [اوضاع در عرصه بین المللی] اولویت نیست. اولویت مسائل داخلی روسیه است و رئیس‌جمهور روسیه به صورت روزانه و لحظه‌ای به این مسائل می‌پردازد».

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

مسکو هرگونه مشارکت در مسموم کردن اسکریپال را رد کرده و تأکید کرده است که زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی روسیه به طور کامل امحا شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها