پوگدمونت دستگیر شد

پوگدمونت دستگیر شد
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 17:37

خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا اعلام کرد که وی در آلمان دستگیر شد.

العالم - اروپا

منابع خبری از دستگیری «کارلس پوگدمونت» رئیس سابق ایالت کاتالونیا در آلمان خبر می‌دهند.خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از وکیل وی اعلام کرده است.

 پلیس ایالت اشلسویک هولشتاین امروز وی را در مرز دانمارک دستگیر کرده است. «جوام آلونسو کوئویاس» وکیل پوگدمونت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که پوگدمونت در مسیر ورود به بلژیک وقتی تلاش کرد تا از مرز دانمارک عبور کند، دستگیر شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دادگاه عالی اسپانیا از روز جمعه اقدام علیه پوگدمونت و 12 تن از سیاستمداران دیگر را آغاز کرده است.در همین راستا،  7 نفر از این افراد هم که در خارج از اسپانیا به سر می‌برند،  تحت پیگرد قانونی قرار دارند که یکی از آنها هم پوگدمونت است.در پی تصمیم دادگاه، مقامات اسپانیایی قرار بازداشت اروپایی پوگدمونت در فنلاند را درخواست دادند.

در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال که اکتبر گذشته برگزار شد، این افراد به شورش متهم شده‌اند و احتمال دارد که به سپری کردن تا 30 سال حبس محکوم شوند.

رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا  روز پنجشنبه برای صحبت در  پارلمان فنلاند و  سخنرانی در روز جمعه در دانشگاه هلسینکی دعوت شده  بود. برنامه رسمی وی تمام شد و اخبار حاکی از این بود که وی باید این کشور را ترک کرده باشد. در همین راستا وکیل پوگدمونت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که موکلش از فنلاند خارج شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها