دبیرکل کمیته اجرایی «ساف»، نماینده آمریکا را «احمق» خواند

دبیرکل کمیته اجرایی «ساف»، نماینده آمریکا را «احمق» خواند
شنبه 18 فروردين 1397 - 15:18

آمریکا برای بار دوم مانع از صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد؛ این اقدام واشنگتن با واکنش دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» همراه بود.

العالم _ فلسطین اشغالی

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» ادامه دفاع آمریکا از رژیم اشغالگر قدس و جنایات این رژیم را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، عریقات گفت: ملت فلسطین از اظهارات نیکی هیلی احمق (نماینده آمریکا در سازمان ملل) تعجب نمی‌کند ، کسی که با منافع نژادپرستانه ، ادامه نقض قوانین بین‌المللی و حمایت از رژیم اشغالگر به هزینه ملت فلسطین همراه شده است.

وی ادامه داد، اقدامات وزارت خارجه آمریکا مایه تعجب است که نقش فرمانده ارتش رژیم اشغالگر قدس را بازی می‌کند و به ملت ما می‌گوید چه باید انجام دهند و چه نباید انجام دهند خصوصا در مساحت غیرقانونی ایجاد شده میان غزه و فلسطین اشغالی (مرز غزه و فلسطین اشغالی).

عریقات تصریح کرد: از تظاهر به گریه دولت آمریکا برای کودکانی که از آنها خواسته می‌شود حق بازگشت به سرزمینشان را فراموش کنند، تعجب می‌کنیم ؛ سرزمینی که اجداد این کودکان به زور از آن رانده شدند اما این کودکان بر حق بازگشت خود اصرار دارند و می‌خواهند پیام خود را به صورت مسالمت‌آمیز به جهان منتقل کنند؛ چرا بیانیه وزارت خارجه آمریکا قتل کودکان به این دلیل را توجیه و آن را اقدامی طبیعی از سوی ارتش رژیم اشغالگر معرفی می‌کند.

رئیس کمیته اجرایی ساف که عضو ارشد در مذاکرات سازش هم بوده، افزود: دولت آمریکا همچنین شهادت دهها نفر از غیرنظامیان فلسطینی طی یک تظاهرات مسالمت‌آمیز برای آزادی و دفاع از حق خود را نادیده می‌گیرد.

عریقات تأکید کرد که تنها راه حل مشکلات انسانی در نوار غزه، لغو فوری محاصره آن ، پایان اشغالگری و ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی است.

نیکی هیلی از زمانی که به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شده، به شدت از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند. بامداد امروز (شنبه) دولت آمریکا بار دیگر از صدور بیانیه پیشنهادی کویت که خواستار تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات‌کنندگان در غزه است، جلوگیری کرد.

وزارت خارجه آمریکا هم پیش از آغاز تظاهرات جمعه (دیروز) در مرز غزه با فلسطین اشغالی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت، این تظاهرات باید صلح‌جویانه باشد.

در راهپیمایی دیروز که در راستای تأکید بر حق بازگشت برگزار شد 10 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شدند.

در تظاهرات 2 هفته پیش (30 مارس) نیز 20 فلسطینی به شهادت رسیدند و آمریکا در آن زمان نیز مانع از صدور بیانیه‌ مشترک شورای امنیت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها