کشتارهای سوریه و اهداف پشت پرده رسانه ای

کشتارهای سوریه و اهداف پشت پرده رسانه ای
سه شنبه 27 تير 1391 - 09:28

هرگاه برنامه‌اي براي جنگ در ميان باشد، براي زمينه سازي افكار عمومي تصاويري از كودكان و حتي نوزادان كشته شده نمايش مي دهند و در مرحله بعد براي ايجاد پايگاه هايي جهت كشتار جمعي اقدام مي كنند. پايگاه هايي مشابه پايگاه آشوويتس كه يكي از بزرگ‌ترين پايگاه‌هاي بازداشت و كشتار جمعي بود كه توسط نازي ها ايجاد شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم در حالی که هر روز خبرهای متفاوتی در مورد سوریه به گوش می‌رسد، آنچه بیشترین نمود را در این خبرها دارد، دورغ بودن آنها است، به گونه‌ای که در بسیاری از مواقع این اخبار منتشر در مورد سوریه تکذیب می‌شود.

انتشار اخباری در مورد کشته شدن زنان و کودکان و پخش تصاویری که بسیاری از آنها مربوط به حوادث و رویدادهای دیگر است، یکی از شگردهای شبکه‌های خبری مانند العربیه و الجزیره در مورد سوریه جهت زیر فشار بر دولت این کشور است.

به نظر می‌رسد مرحله كنونيدر سوریه، مرحله تهيه تصوير از مرده‌ها و كودكان و شيرخوارگان كشته شده است. چنين روندي در جنگ عراق به سال 1991 نيز اتفاق افتاد. در ماجراي موسوم به "نيره الصباح" (سپيده صبح) ادعا شد كه نيروهاي اشغالگر عراقي به مهد كودك‌ها حمله ور شده و آنها را غارت كردند اين در حالي بود كه چنين خبري به هيچ وجه صحت نداشت با اين حال اين خبر خشم افكار عمومي را برانگيخت و زمينه را براي جنگ فراهم كرد.

در اين شرايط، مجله "كامپكت" سعي دارد با دامن زدن به پرونده دروغين الحوله، زمينه جنگ را در سوريه فراهم كند.

در ماجراي "الحوله" كه در اواخر ماه مي ميلادي رخ داد، 108 غيرنظامي كشته شدند و اين ماجرا به بهانه‌اي براي اخراج سفراي سوريه از برخی از کشورهای عربی و غربی تبديل شد اما مساله اي كه در اين خصوص اهميت داشت اين بود كه سفرا حتي پيش از خشك شدن خون كشته‌ها اخراج شدند و به سرعت دولت سوريه متهم به كشتن اين افراد شد. پس از آن نيز برنامه تلويزيوني پربيننده "آني فيل" به گريه و زاري براي كشته هاي اين ماجرا پرداخت.

بي شك، ماجراي الحوله فاجعه اي وحشتناك بود اما تحقيقات ميداني ثابت كرد كه عاملان اين جنايت هيچ ارتباطي به دولت سوريه نداشتند و به احتمال 99 درصد از مخالفان مورد حمايت عربستان سعودي و ديگر رژيم هاي عرب هستند. خبرنگار آلماني روزنامه "واتس" در محل واقعه حضور داشت و اقدام به تحقيقات ميداني كرد و متوجه شد كه همه كشته شدگان از طرفداران "بشار اسد" رييس جمهور سوريه بوده اند، بنابراين به فرض محال اگر هم عاملان اين كشتار وابسته به دولت بودند، ممكن نبود هواداران بشار اسد را بكشند.

در اين ميان، مدنظر قرار دادن گواهي كودكان نجات يافته از اين كشتار از اهميت بسزايي برخودار است، آنها قاتلان را به گونه اي توصيف كردند كه كاملا با ظاهر و ويژگي هاي عوامل القاعده كه وابسته به جريان سلفي وهابي و مورد حمايت عربستان سعودي هستند، مطابقت دارد اما با همه اين جزييات، هنوز تلاش‌ها براي فريب افكار عمومي با استفاده از ماجراي اين كشتار ادامه دارد. آن ها مي‌خواهند با اين دروغ پردازي‌ها زمينه حملات هوايي به سوريه و به زعم خودشان‌، برقرار كردن دموكراسي در اين كشور را فراهم كنند.

در هر صورت، توافق بر سر دولتي انتقالي، تنها راه اجتناب از شكل‌گيري جنگ داخلي است زيرا اين كار سبب خواهد شد گروه‌هاي تندرو به حاشيه رانده شده و منزوی گردن زيرا آن ها همان طور كه طرح سابق عنان را رد كردند ، اين بار نيز فورا مخالفت خود را با طرح جديد اعلام كردند و در واقع حاميان خارجي آن ها بودند كه با اين طرح مخالفت كردند زيرا مخالفان نظام در داخل سوريه توسط دولت جذب شدند و در حكومت شريك شدند و اكنون حزب سوسياليست سوريه در كنار حزب بعث به رياست بشار اسد ، در قدرت سهيم شده است اما اقدامات تحريك آميز بيگانگان همچنان ادامه دارد و به عنوان مثال تركيه حريم هوايي سوريه را نقض مي‌كند و اردوغان در اعتراض به اين اقدام سوريه گفت: چطور توانستيد چنين كاري بكنيد، شما بايد نخست به ما هشدار مي‌داديد.

 

26

 

پربیننده ترین خبرها