روسیه: حمله شیمیایی در سوریه با فشار لندن رخ داد

    
روسیه: حمله شیمیایی در سوریه با فشار لندن رخ داد
جمعه 24 فروردين 1397 - 21:52

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تشریح چگونگی حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه، انگلیس را طراح این حادثه خواند و گفت: کلاه سفیدها (مخالفان اسد) با فشار لندن مجبور به چنین کاری شدند.

العالم - سوریه - اروپا  امریکا

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» امروز (جمعه) خبرنگاران را به وزارت دفاع روسیه فراخواند تا در نشست خبری به آنان بگوید انگلیس اعضای گروه کلاه سفیدها را تحت فشار گذاشت تا حمله شیمیایی در سوریه را صحنه سازی کنند.
کوناشنکوف ادامه داد: اطلاعات کافی داریم که نشان می دهد از سوم تا ششم ماه آوریل (سه شنبه تا جمعه هفته گذشته) از لندن بر گروه کلاه سفیدها فشار زیادی وارد شد تا دست به چنین کاری بزنند.
«لندن به کلاه سفیدها گفته بود، در این چند روز گروه جیش الاسلام با توپخانه دمشق را هدف قرار می دهد و ارتش سوریه نیز ناچار به پاسخگویی است و در این زمان (بهترین لحظه) باید کلاه سفیدها طرح حمله شیمیایی را اجرا کنند.»
به گزارش ایرنا، کمی آن طرف تر از ساختمان وزارت دفاع روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه ظهر جمعه در نشست مشترک با همتای هلندی خود اعلام کرد: صحنه سازی حمله شیمیایی به دوما کار سرویس اطلاعاتی یک کشور است که می خواهد در ردیف نخست روس ستیزی در جهان قرار داشته باشد.
تروریست های ضدسوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و براثر آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 
دولت سوریه، هر گونه دخالتی در این حمله شیمیایی را رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است. 

پربیننده ترین خبرها