دیپلمات پیشین سوری:

سوریه در 4 جبهه می جنگد

سوریه در 4 جبهه می جنگد
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 11:15

ديپلمات پيشين سوري، گفت که کشورش در چهار جبهه اردن، تركيه، لبنان و عراق براي مقابله با تروريست هايي مي جنگد که تلاش مي کنند کنترل مناطق مرزي را در اختيار بگيرند.

" تركي صقر" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم، اظهارداشت : در داخل هر اندازه که بحران شديد شود، بازهم از سلاح های شیمیایی، استفاده نخواهد شد، بنابر این دشمنان با بزرگ نمایی در این زمینه ، برای مداخله نظامي در سوریه زمينه چيني می كنند.

وی گفت: شورشیان براي تسلط بر گذرگاه ها و ورود افراد مسلح و تسلیحات به داخل سوريه به شدت تلاش می کنند.

دیپلمات پیشین سوری، افزود: دشمنان سوریه تلاش كردند تا با ابزار مختلف از طريق اتحاديه عرب و شوراي امنيت شرايط را براي مداخله نظامي فراهم كنند؛ اما هم اكنون فعاليت ها در خارج از چارچوب شورا برای مداخله نظامي و تكرار سناريوي ليبي در سوريه انجام می گیرد.

صقر گفت: پس از سه بار شکست در شوراي امنيت ، دشمنان سوریه برای مداخله نظامی یا قرار دادن سوریه تحت بند هفتم منشور سازمان ملل به دروغ وجود سلاح كشتار جمعي پناه برده اند تا زمينه حمله نظامي بر ضد دمشق را فراهم كنند.

وي افزود: موضع روسيه حل و فصل بحران از طریق گفت وگو و فرايند سياسي مطابق طرح کوفی عنان است اما غرب همچنان به حمایت های مالی و تسلیحاتی از شورشیان سوری ادامه می دهند.

23:38.23

پربیننده ترین خبرها