محکومیت اقدام عربستان، قطر و آمریکا علیه سوریه

محکومیت اقدام عربستان، قطر و آمریکا علیه سوریه
شنبه 7 مرداد 1391 - 18:50

دمشق (العالم)- عضو «كميته اجرايي ائتلاف گروه هاي تغيير مسالمت آميز سوريه» اقدام مشترک عربستان، قطر و دستگاه اطلاعات و جاسوسي آمريکا را در ايجاد پايگاهي مخفيانه در تركيه را براي براي پشتيباني از گروه هاي مسلح در سوريه محكوم كرد.

مازن بلال در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، نشانه هاي آشكاري درباره وجود هماهنگي نظامي از طريق تركيه وجود دارد.

وي در اين راستا به اشغال برخي گذرگاه ها و حضور گسترده افراد مسلح از مليت هاي مختلف در بخش هاي مختلف سوريه اشاره و تصریح کرد فعاليت هاي اين قبيل پايگاه هاي مخفيانه طبيعي است و اين پايگاه ها يكي از ابزارهاي عملياتي غرب در خاورميانه براي هر دخالت نظامي به شمار مي رود.

بلال در اين باره به اشغال عراق اشاره كرد و گفت، هنگام اشغال عراق چنين پايگاهي نقشي بسيار پايه اي در پشتيباني لوجستيك از نيروهاي اشغالگر به عهده داشت.

وي درباره پشتیبانی غرب از گروه هاي مسلح در بحراني كردن اوضاع سوريه و شكست توافق سياسي در اين كشور گفت، از سال گذشته اين جهت گيري بيش از پيش آشكار شد كه تلاش هايي براي ناكام گذاردن هر گونه اقدام سياسي و جلوگيري از  ايجاد فضاي سياسي مناسب براي گفت وگو وجود دارد.

مازن بلال با اشاره به سلطه غرب بر گروه هاي مخالف خارج سوريه و تلاش غرب براي ديكته شروط خود بر اين گروه ها گفت، البته ديكته شروط هيچ ارتباطي با عمليات نظامي ميداني ندارد و عمليات نظامي از سوي گروه هاي مسلح و تروريست ها به صورت كاملا منفك از موضع گيري هاي سياسي انجام مي شود.

وي با بيان اين كه حمايت غرب درباره بحران سوريه سياسي نیست، تاكيد كرد كه پروژه غرب در سوريه نظامي بوده است.

 

07/28           17:40          Fa

 

 

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها