استفاده تیم ترامپ از یک سازمان جاسوسی صهیونیستی برای زیر سؤال بردن توافق هسته‌ای ایران

استفاده تیم ترامپ از یک سازمان جاسوسی صهیونیستی برای زیر سؤال بردن توافق هسته‌ای ایران
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 08:39

دستیاران ترامپ برای انتشار اخبار منفی در خصوص اعضای آمریکایی تیم مذاکره‌کننده با ایران در زمان زمامداری اوباما، از خدمات یک آژانس جاسوسی خصوصی اسرائیلی بهره بردند.

العالم _ آمریکا

بر اساس یافته‌های نشریه "آبزرور،" دستیاران دونالد ترامپ برای انتشار اخبار منفی در خصوص اعضای آمریکایی تیم مذاکره‌کننده با ایران در زمان زمامداری باراک اوباما، از خدمات یک آژانس جاسوسی خصوصی اسرائیلی بهره بردند.

بر این اساس، نزدیکان ترامپ در ماه مه سال گذشته با برقراری تماس‌هایی با اعضای این سازمان جاسوسی از آن‌ها خواستند تا برای نوشتن مقالاتی بر ضد "بن رودز،" یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی اوباما و "کالین کال،" معاون ارشد جو بایدن وارد عمل شوند. این اقدامات برای زیر سؤال بردن توافق هسته‌ای ایران در دستور کار قرار گرفتند.

"جک استراو،" وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و فردی که نقش مهمی در شکل‌گیری نخستین مذاکرات با ایران در مبحث برنامه هسته‌ای این کشور ایفا کرد در این خصوص می‌گوید: «این‌ها اتهاماتی بسیار مهم و وحشتناک هستند؛ اما در عین حال از نا‌امیدی عمیق ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل پرده برمی‌دارند.»

یک مقام بلندپایه اسبق انگلیسی نیز که نخواست نامش فاش شود در این خصوص معتقد است: «انجام چنین کاری بسیار ناپسند است. هدف اصلی از مذاکرات این است که به چنین حقه‌های کثیفی متوسل نشویم.»

گفته می‌شود این اقدامات خراب‌کارانه اندکی پس از نخستین سفر ترامپ به تل‌آویو به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در دستور کار قرار گرفتند.
فردی که از نزدیک در جریان اقدامات تیم ترامپ قرار دارد در این خصوص می‌گوید: «هدف این بود که افرادی از طرف ترامپ، اعتبار اشخاص مهمی را که در امضای توافق هسته‌ای نقشی کلیدی ایفا کردند زیر سؤال ببرند تا خروج از برجام آسان‌تر شود.»

 بر طبق مطالبی که نشریه آبزرور به آن‌ها دست یافته است، این سازمان جاسوسی اسرائیلی وظیفه داشت زندگی شخصی و سیاسی افراد نزدیک به اوباما و امکان سود بردن آن‌ها از توافق هسته‌ای را بررسی کند. این سازمان همچنین وظیفه داشت به بررسی این موضوع بپردازد که نزدیکان اوباما و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با لابی‌های نزدیک به ایران تماس برقرار کرده‌اند یا خیر.

 

پربیننده ترین خبرها