کشف گروه تروریستی در لبنان با سلاح های پیشرفته

کشف گروه تروریستی در لبنان با سلاح های پیشرفته
سه شنبه 10 مرداد 1391 - 07:59

سازمان اطلاعات ارتش لبنان در عمليات رصد و كمين اندكي طولاني و دريك زمان بندي موفقيت آميز و دراولين عمليات توقيف و ضبط ، توانست شبكه الرميله متشكل از سه نفر را بازداشت كند كه پس از 48 ساعت، نفرچهارم آنها بنام (ع.ا.ج) كه يك فلسطيني از غزه بود را نيز در صيدا بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار چاپ بیروت در شماره امروز خود با اشاره به این موضوع نوشت: گفتني است اطلاعاتي  نيز از بازداشت فرد پنجم به دست آمده و برآوردهاي امنيتي  بعيد نمي داند اين شبكه داراي اعضاي ديگري نيز باشد.

مساله قابل توجه در اين شبكه اين است كه از لبناني‌هاي مسيحي و مسلمان  و برخي فلسطيني نيز در اين شبكه فعاليت دارند واين تنوع مذهبي ما را دربرابر دو نتيجه قرار مي دهد: اول اينكه اين شبكه هيچ رابطه‌اي با طرح هاي اسلامي اصول‌گرا ندارد و وابسته به القاعده يا گروه‌هاي مشابه آن نيست  يا داراي چارچوب امنيتي مركب و بسيارخطرناك است به گونه اي كه خارج از طرح هاي عقيدتي افرادي را جذب مي كند و از آن به عنوان يك ابزار اجرايي مستقيم در عمليات تروريستي استفاده مي كند تا بدين طريق تحقيقات امنيتي را گمراه كند.

هنوز تحقيقات درباره شناخت كامل و پيشينه اين شبكه ادامه دارد و "الاخبار" اطلاعات اوليه اي را به دست آورده كه نتايج جديدي از آن مي توان به دست اورد كه مهم ترين آن به شرح زيراست:

1- خطرناكترين هدف اين مجموعه برنامه ريزي براي سرنگون كردن بالگرد وابسته به يونيفل در زمان صعود يا  فرود آن در باند الرميله است كه نيروهاي سازمان ملل ( كلاه آبي‌ها) جنوب لبنان از اين باند براي اهداف لوجستيكي استفاده مي كنند.

اطلاعات به دست آمده  بيانگر اين است كه اعضاي اين گروه معقد بودند اين بالگرئد  بايد توسط موشكي ناشناخته هدف قرار بگيرد.

2- اين احتمال وجود دارد كه از اعضاي اطلاعات سيا توانسته در اين مجموعه نفوذ كند زيرا نوع  سلاح هاي ضبط شده از انها مربوط به رژِيم صهيونيستي بود.

3- تنوع سلاح هاي توقيف شده از اين گروه و اطلاعاتي درباره انتقال اعتقادات گروه‌هاي تروريستي در هدف قرار دادن هواپيماها   بيانگر گسترده بودن فعاليت گروه‌هاي موجود در لبنان است كه با گروه‌هاي اصولگراي ليبي پس از دوره حكومت معمر القذافي در ارتباط هستند به گونه‌اي كه آنها سلاح ها را به روش‌هاي نويني با كشتي و قايق به سواحل شمالي لبنان مي رسانند، آنها موشك اندازها به ويژه موشك انداز سام 7 دوش پرتاب را به تكه‌هاي كوچك تقسيم مي كنند.

در پايان نيز اين سلاح ها به شكل قراضه آهن به لبنان مي رسد و كارشناسان و مهندساني كه نزد گروه‌هاي اصولگراي لبنان مشغول فعاليت هستند آنها را مونتاژ مي كنند تا قابل استفاده شود و به اين روش اين گروه‌ها توانستند در برهه اخير موشك هاي ضد تانك و ضد هوايي و سلاح هاي تك تيرانداز ضد نفر را به دست آورند.

اين روش كه براي رساندن سلاح به لبنان به شكل آهن قراضه از ليبي ارسال به ويژه پس از توقيف كشتي لطف الله 2 مورد توجه باندهاي قاچاق سلاح قرارگرفته است.

4- وجود اين گروه در منطقه الرميله هم مرز وادي الزينه كه  بخشي از منطقه الخروب و داخل فلسطين است  حاكيست جریان‌های اسلام‌گرای فراطی در شهر صيدا در حال اجراي نظريه خود هستند كه به گروه‌هاي سياسي زيادي ابلاغ كرده اند مبني بر اينكه  چارچوب فعال  لوجستيكي آنها فقط در صيدا و عين الحلوه محصور نيست بلكه از نوار ساحلي از منطقه  داوود العلي و الرميله تا مناطق الخروب امتداد دارد.

گفته می‌شود لبنان در طول چند ماه گذشته به مرکز اصلی قاچاق سلاح برای تروریست‌های فعال در سوریه تبدیل شده مقداری از سلاح‌های وارد شده به این کشور نیز به دست گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و همراه به جریان 14مارس می‌افتد که جریان اخیر و کشف این شبکه توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان، یکی از موارد آن به شمار می‌رود. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها