برنده نوبل صلح: خروج ترامپ از برجام احمقانه بود

برنده نوبل صلح: خروج ترامپ از برجام احمقانه بود
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 08:47

«بئاتریس فیهن» برنده نوبل صلح 2017 در واکنش به تصمیم تراتمپ گفته که خروج آمریکا از برجام اقدامی «احمقانه» بود.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای هیل، «بئاتریس فیهن» مدیر اجرایی «کمپین بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای» (ICAN) که سال 2017 برنده نوبل صلح شد، در توییتی نوشته، افراد باهوش زیادی را می بینیم که با قدرت در این مورد استدلال می کنند که چرا نقض توافق هسته ای با ایران اشتباه است. من هم می خواهم استدلال خودم را اضافه کنم. این کار بسیار احمقانه است. 
فیهن مهرماه گذشته نیز در مورد مواضع ترامپ درخصوص برجام گفته بود، درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به مفاد توافق هسته ای را تایید کرده است، تلاش ترامپ برای اخلال در توافق با ایران یادآور خطر عظیم هسته ای برای دنیا و نیاز فوری همه کشورها به ممنوعیت و حذف این سلاح هاست.
ترامپ به رغم مخالفت های گسترده جهانی شب گذشته (سه شنبه 18 اردیبهشت ماه) اعلام کرد که از برجام خارج می شود.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در هفته های گذشته برای ماندن آمریکا در برجام به دیدار ترامپ رفتند. بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز چند روز پیش به آمریکا سفر کرد تا ترامپ را متقاعد کند که در توافقنامه هسته ای بماند.
اتحادیه اروپا اعلام کرده که حتی پس از خروج آمریکا از برجام به این توافق پایبند می ماند. این اتحادیه همچنین گفته که برای حمایت از شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند، طرح هایی تهیه کرده است.

پربیننده ترین خبرها