واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه ضدایرانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه ضدایرانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 12:00

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن بیانیه ضد ایرانی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: این بیانیه در حمیات از خروج آمریکا از برجام بود.

العالم _ ایران / سیاسی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه ضد ایرانی اخیر یوسف بن احمد العثیمه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که در حمایت آشکار از اقدام سخیف  دولت آمریکا در خروج از برجام صادر شد را محکوم کرد.  

قاسمی افزود: بیانیه‌ غیرمسئولانه و ناشیانه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی کاملاً خارج از شرح وظایف نامبرده، ناقض اصل بی‌طرفی دبیرخانه و هماهنگ با سیاست ضد اسلامی دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت عربستان سعودی صادر شده است و گامی دیگر در تضعیف اعتبار و جایگاه این سازمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «العثیمه»  پیش از این نیز با عدم درک صحیح اوضاع حساس منطقه و جهان اسلام و بویژه جایگاه موثر و تعیین کننده سازمان همکاری اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف، موضع‌گیری‌های جانبدارانه و غیرسازنده‌ای نسبت به تحولات منطقه داشته است و به ایشان توصیه می کنیم بیش از این به موضع گیری های جانبدارانه به نفع استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ادامه ندهد.

قاسمی با اشاره به ابراز نگرانی های کشورمان نسبت به مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در فرصت های مختلف که موجب نقض مشهود بیطرفی دبیرخانه سازمان شده است و همچنین درخواست های مکرر اعضاء برای اصلاح ساختار و مقررات آن، بار دیگر بر پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست اعضای سازمان در بالاترین سطح ممکن در محلی خارج از عربستان به منظور رسیدگی به سوءاستفاده‌های رژیم مزبور از میزبانی سازمان تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها