کنفرانس علمای مقاومت در حمایت از فلسطین در لبنان؛

شیخ نعیم قاسم: ترامپ برخی را با وعده حفظ تاج و تخت‌شان دوشیده است/ آیت‌الله کعبی: قدس در قلب امت اسلام باقی خواهد ماند

شیخ نعیم قاسم: ترامپ برخی را با وعده حفظ تاج و تخت‌شان دوشیده است/ آیت‌الله کعبی: قدس در قلب امت اسلام باقی خواهد ماند
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 14:42

لبنان امروز برای حمایت از فلسطین و قدس شاهد برگزاری کنفرانسی از سوی اتحادیه جهانی علمای مقاومت بود.

العالم _ لبنان

 اتحادیه جهانی علمای مقاومت امروز و همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و نیز سالروز اشغال فلسطین، کنفرانسی با حضور شخصیت‌های مختلف لبنانی، سوری، فلسطینی، عراقی و غیره برگزار کرد.

شیخ نعیم قاسم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در این مراسم گفت: اصرار ملت فلسطین به حق بازگشت به سرزمینش، مسآله فسلطین را بار دیگر زنده کرد.

وی افزود: حزب الله بر سر زمین و کرامت چانه‌زنی نمی‌‌کند و (بخش‌هایی از ) خاک لبنان را در سال 2000 و 2006 از اشغالگری آزاد کرد.

وی ادامه داد: سوریه از فلسطین حمایت کرد به همین دلیل تلاش کردند این کشور را تجزیه کنند تا بدین وسیله فلسطین را محاصره نمایند اما این توطئه موفق نشد. کشورهای عربی که با اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند همواره باری بر قضیه فلسطین بوده‌اند.

وی سپس تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس را بی‌ارزش خواهد.

شیخ نعیم قاسم سپس گفت: ما در مرحله جدیدی از پیروزی‌های محور مقاومت برای مقابله با اسرائیل و آمریکا و مزدوران آن قرار داریم. هدف مرحله فعلی آزادسازی کل فلسطین است و از ملت‌های منطقه می‌خواهیم آینده‌اش را بسازد.

 وی ادامه داد، ترامپ برخی را با وعده حفظ تاج و تختشان دوشیده است اما نمی‌تواند این قبیل کارها را در خصوص حامیان مقاومت انجام دهد.

شیخ قاسم به تحولات اخیر در مرز سوریه با فلسطین اشغالی نیز پرداخت (+) و گفت: آماده بودن مقاومت باعث حمایت از تجاوز اسرائیلی شده است؛ اسرائیل دیگر نمی‌تواند قواعد درگیری مناسب را اتخاذ کند و آنچه در جولان اتفاق افتاد بر راهبرد بازدارندگی تاکید می‌کند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی

 زیاد النخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله سخنرانان این کنفرانس بود، وی اعلام کرد: باید بدون تردید به جلو رفت و فداکاری‌های ملت فلسطین به هدر نخواهد رفت.

النخاله ادامه داد: ملت فلسطین دیگر از مرگ و ذلت نمی‌ترسد زیرا تصمیم گرفته به صورت مستقیم به سمت آزادی بروند.

وی تأکید کرد: ما چه شهید شده باشیم و چه زنده باشیم جز پرچم‌های پیروزی را بالا نخواهیم برد. 70 سال از اشغال فلسطین گذشت اما قدس و اراده خدا بالاتر از اراده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهوست.

مفتی سوریه

شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه هم اعلام کرد : ایران و سوریه انتخاب کرده‌اند تا مقاومت را در آغوش بگیرند حتی اگر این موضوع بهای سنگینی داشته باشد. 

وی افزود: امروز در نقطه‌ای خطرناک قرار داریم؛ کسانی که از مسجدالاقصی شانه خالی کردند گویا از مکه شانه خالی کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین به نقل از این مفتی سوری گزارش داد که به زودی معاهده مکتوبی در خصوص وطن جایگزین مردم فلسطین رو خواهد شد که در واقع منطقه «سیناء» است.

وی با بیان این مطلب افزود: «اگر تاریخ را به دقت مطالعه نکنیم، صفحه های تاریکی در آینده برایمان خواهد نوشت».

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه بنی اسرائیل برای فرزندان خود نقشه ای ترسیم میکنند که از نیل تا فرات است، تأکید کرد که قرآن کریم تبیین کرده است که بنی اسرائیل هیچ وطنی ندارند و از بادیه آمده اند.

حسون با اشاره به اینکه 110 کشور آمده بودند تا سوریه را نابود کنند، خاطر نشان کرد که اگر ایران مقاومت فلسطین را رها میکرد، به این کشور اجازه میدادند که کشتیهای فضایی بسازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که اگر سوریه نیز مقاومت فلسطین را رها می کرد، امروز سوئیس دوم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم حضور داشت؛ وی طی سخنانی گفت: قدس در قلب امت اسلام باقی خواهد ماند؛ انتقال سفارت آمریکا به قدس، بیانیه بالفوری دیگری است. 

وی افزود: کشورهای عربی از طریق رسانه‌ها، عادی‌سازی روابط و غیره در تجاوز صهیونیستی شریک هستند. حاکمان آل‌سعود، آل نهیان، آل خلیفه دشمنان امت اسلام هستند و به گاوهای شیرده ترامپ تبدیل شده‌اند.

 کعبی ادامه داد: ایران از آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر حمایت می‌کند و اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

فارس

پربیننده ترین خبرها