با شهادت یک مجروح دیگر

آمار شهدای "بازگشت" غزه به 118 نفر رسید

آمار شهدای
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 12:29

یک فلسطینی کهنسال که روز دوشنبه گذشته در تظاهرات میلیونی بازگشت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی مجروح شده بود، دیشب به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین منابع پزشکی در بیمارستان الشفا در غزه گفتند این شهروند به نام معین الساعی 58 ساله ساکن اردوگاه الشاطئ در غرب غزه روز دوشنبه گذشته در تظاهرات میلیونی بازگشت، بر اثر اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح و دیشب بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

با شهادت این شهروند آمار شهدای کشتار دوشنبه گذشته به 63 نفر و مجموع آمار شهدای غزه از زمان آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت به 118 نفر و آمار مجروحان به بیش از 12 هزار نفر رسید.

این جنایت موجی از محکومیت بین المللی را در پی داشته است و محافل بین المللی خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل حقیقت یاب برای بررسی جنایت خونین این رژیم در غزه شدند.

تظاهرات بزرگ بازگشت با مشارکت گسترده مردم در تظاهرات مسالمت آمیز در 5 اردوگاه در شرق غزه در 30 مارس گذشته آغاز شد. این تظاهرات هر روز برگزار می شود. اما روزهای14 و 15 می شاهد بزرگترین تظاهرات میلیونی بودند که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شدند.

مردم در این تظاهرات خواستار احیای حق بازگشت به سرزمین خود در راستای اجرای قطعنامه های سازمان ملل درباره بازگشت آوارگان فلسطینی از جمله قطعنامه 194 شده اند. این قطعنامه بر بازگشت و جبران جسارت و پایان دادن به محاصره غزه شده اند.

208

پربیننده ترین خبرها