رهایی مصر از سلطه نظامیان پس از 60 سال

رهایی مصر از سلطه نظامیان پس از 60 سال
دوشنبه 23 مرداد 1391 - 14:53

سياستمداران و انقلابيون مصري، تصميم محمد مرسي رييس جمهور اين كشور براي بازنشسته كردن وزير دفاع، فرمانده ارتش و لغو متمم قانون اساسي موقت را جسورانه و به نفع انقلاب مصر ارزيابي و تاكيد كردند كه مصر پس از 60 سال سرانجام از يوغ نظاميان رهايي يافت.

"محمد البلتاجي" دبيركل حزب آزادي و عدالت مصر روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: اتخاذ اين تدابیر به منظور اصلاح تصميمات نادرست پيشين صورت گرفت كه به موجب آن، ریاست جمهوري به منصبی با اختيارات ناقص تبديل شده بود.

وي افزود: امروز براي ما ثابت شد كه انقلاب توانسته قدرت را از شوراي نظامي، به نهاد منتخب غيرنظامي منتقل كند.

اين مسئول برجسته اخوان المسلمين تاكيد كرد: از امروز رييس جمهور اختیارات كامل خواهد داشت و فرمانده كل نيروهاي مسلح خواهد بود.

"عبدالرحمان فارس" سخنگوي رسانه‌اي حزب "التيار" مصر نیز به العالم گفت: از اتخاذ اين تصمیم‌ها خرسند شديم زيرا اين تدابیر، درست و به نفع انقلاب است.

جوانان انقلابي مصر در واكنش به اين تصميم رييس جمهور به خيابان ها ريختند و با تجمع در ميدان التحرير و مقابل كاخ رياست جمهوري، حمايت خود را از پاكسازي نهادهاي دولتي از بازمانده های رژيم سابق - به ويژه نهادهاي نظامي- اعلام و تصميم های مرسي را جسورانه توصيف كردند.

يكي از جوانان انقلابي مصر به خبرنگار العالم گفت: امروز مصر پس از 60 سال حكومت نظاميان بر اين كشور، از يوغ آنان رهايي يافت. محمد مرسي نخستين رييس جمهور غيرنظامي منتخب، مردمي و قانوني است و ما از تصميمات او حمايت مي كنيم.

وی افزود ما از محمد مرسی می خواهیم نهادهای دولتی را از بازمانده های رژیم سابق پاکسازی کند تا به تحقق اهداف انقلاب نزدیک‌تر شویم.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها