سرکوب تظاهرات معترضان اردنی مقابل ساختمان نخست‌وزیری

سرکوب تظاهرات معترضان اردنی مقابل ساختمان نخست‌وزیری
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 04:26

نیروهای امنیتی اردن با حمله به تظاهرات‌کنندگان مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور در امان، شماری از آنها را دستگیر کردند.

العالم - اردن

صدها نفر از مردم اردن با تجمع مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور در «امان» خواستار کناره‌گیری دولت و انحلال پارلمان شدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در راستای اعتراضات چهار روز اخیر علیه لایحه مالیات بر درآمد برگزار شد، ضمن سردادن شعار «ملت خواهان سرنگونی دولت است» از عملکرد اعضای پارلمان انتقاد کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» شماری از معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شده و برخی از آنها بازداشت شدند.

بسیاری از شهرهای اردن نیز امروز شاهد راهپیمایی و تجمعات اعتراضی به دولت این کشور بود، بخصوص که دولت اردن در نشست امروز خود با شورای اتحادیه های صنفی این کشور تمایلی برای عقب نشینی از لایحه جدید مالیات بر درآمد نشان نداده است.

مردم اردن از روز چهارشنبه در تظاهرات‌هایی که اتحادیه‌های صنفی خواستار برگزاری آن شده بودند، شعارهایی علیه گرانی، لایحه جدید مالیات بر درآمد و نظام خدمات مدنی سر دادند.

از صبح چهارشنبه صاحبان مراکز تجاری و فروشگاه‌ها در مرکز اردن محل کار خود را تعطیل کرده و بر روی درب فروشگاه‌ها اعلامیه‌های اعتصاب چسبانده بودند.

دولت اردن در طول سه سال اخیر در پاسخ به توصیه های صندوق بین المللی پول در خصوص لزوم اصلاحات اقتصادی اقداماتی را انجام داده است. این صندوق اصلاحات یاد شده را برای دریافت وام های جدید از سوی اردن ضروری دانسته است. بدهی اردن از 35 میلیارد دلار عبور کرده است.

دولت اردن در اوایل ماه جاری میلادی قیمت نان را افزایش و مالیات های جدیدی بر بسیاری از کالا با هدف کاهش بدهی‌های عمومی وضع کرد.

براساس گزارش ها، امان گرانترین شهر در بین شهرهای عربی و بیست و هشتمین شهر "گران" در جهان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها