قدرت گرفتن مخالفان ناتو در افغانستان

قدرت گرفتن مخالفان ناتو در افغانستان
سه شنبه 31 مرداد 1391 - 17:08

العالم، کابل - تحليلگر سياسي افغان حمله به هواپيماي فرمانده ستاد مشترک آمريکا در پايگاه بگرام را نشان دهنده قدرت گرفتن مخالفان ناتو در افغانستان دانست.

" محب الله شريف" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: پايتخت افغانستان و پايگاه آمريكايي بگرام در شمال این کشور تحت شديدترين تدابير امنيتي قرار دارند؛ از این رو حمله به این پایگاه و هدف قرار دادن هواپیمای حامل مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نشان دهنده قدرت گرفتن مخالفان حضور نيروهاي بيگانه در افغانستان است.

محب الله شریف افزود: این حمله همچنین ضعف نظامیان آمریکایی و ناتو  را نشان می دهد و ثابت می کند که شبه نظامیانی که ناتو به دنبال نابودي آن ها است، می توانند به هر مکانی در افغانستان نفوذ کنند.

شریف خاطرنشان کرد: نيروهاي امنيتي، طالبان و برخی منابع دیگر، گروه حقاني را مسئول این حمله می دانند. گروه حقانی پيش از اين، مسئوليت اغلب عمليات ها بر ضد نيروهاي بيگانه را در پايتخت و مناطق مجاور آن به عهده گرفته بود.

این تحليل گر سياسي افغان خاطر نشان كرد: مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، برای نابود كردن مخالفان حضور بيگانگان در افغانستان - به ويژه نظامیان مخالف - به این کشور سفر کرده بود، و دلیل این سفر هم افزایش كشته های سربازان بيگانه به دست مخالفان افغان بود.

21-18:37

پربیننده ترین خبرها