پژوهشگر سياسي افغان اعلام کرد:

نشست توكيو براي تبديل افغانستان به حيات خلوت آمريكا

نشست توكيو براي تبديل افغانستان به حيات خلوت آمريكا
يکشنبه 18 تير 1391 - 13:27

كابل (العالم)- پژوهشگر سياسي افغان هشدار داد كه نشست امروز توكيو و كمك هاي غرب به افغانستان با اين هدف انجام شده است كه اين كشور را به حيات خلوت غرب بويژه آمريكا تبديل كنند.

سردار محمد رحيمي روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كمك هاي بين المللي با وجود همه ادعاهاي غربي ها در زمينه حمايت از مردم افغانستان، به خاطر مشكلات اقتصادي غرب در ناقض اجرا مي شود و به صورت وعده و وعيد باقي مي ماند و مردم افغانستان همچنان از بسياري مشكلات رنج مي برد.

رحيمي در ادامه به شيوع فساد مالي در افغانستان به خاطر ارتباط اين كشور با كشورهاي غربي اشاره كرد.

به گفته وي شركت كنندگان در نشست امروز توكيو ارائه كمك ها به افغانستان را به شفاف بودن دولت و اصلاح فساد اداري و مالي مشروط كردند.

او با بيان اين كه كمك هاي آمريكا و جامعه بين المللي بلاعوض نخواهد بود، خاطر نشان كرد كه غرب افغانستان را به عنوان حيات خلوت خود مي خواهد و از جمله اهداف نخست حمله آمريكا به افغانستان همين بوده است.

رحيمي آمريكا را متهم كرد كه براي تضمين بقايش در افغانستان و وابسته نگاه داشتن دولت كابل به واشنگتن، اين كشور همواره تلاش كرده است كه امنيت را در افغانستان در پايين ترين سطح نگاه دارد.

اين پژوهشگر سياسي افغان درباره آثار و پيامدهاي اعلام افغانستان به عنوان متحد استراتژيك آمريكا، از سوي واشنگتن هشدار داد.

او بر اهميت حفظ منافع ايران در برابر پيامدهاي احتمالي تصميم مزبور تاكيد كرد.

رحيمي از دولت افغانستان خواست تضمين هاي لازم را درباره خطرناك نبودن حضور ناتو در افغانستان براي كشورهاي همسايه، ارايه دهد.

وي خاطر نشان كرد كه اجلاس هاي 3 گانه ميان ايران، افغانستان و پاكستان مي تواند امنيت منطقه اي را تضمين كند.

گفته مي شود كه شركت كنندگان در كنفرانس حاميان افغانستان در ژاپن، با اهداي ۱۶ ميليارد دلار كمك مالي در چهار سال‌ آتي به افغانستان توافق كردند.

قرار است نيروهاي خارجي در سال 2014 از خاك افغانستان خارج شوند.

MKH-8-11:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها