جنبش 20 فوريه:

ادامۀ مبارزه تا تحقق آزادی و عدالت در مغرب

 ادامۀ مبارزه تا تحقق آزادی و عدالت در مغرب
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 13:57

رباط (العالم)- جنبش 20 فوريه با برگزاري راه پيمايي در شهرهاي مختلف مغرب، آزادي بازداشت شدگان به اتهام «شركت در تظاهرات مسالمت آميز» را خواستار شد.

" الطيب مضاض "،عضو جمعیت حقوق بشر مغرب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : جنبش 20 فوريه از ادامه مبارزه براي تحقق خواسته های خود از جمله آزادي و عدالت اجتماعي و مبارزه با فساد و استبداد دست نخواهد كشيد.

همچنین "نزار بنماط" از فعالان جنبش 20 فوريه در این خصوص به خبرنگار العالم گفت : در بازجويي از فعالان بازداشت شده، حتي ساده ترين حقوق متهمان در زمينه محاكمه عادلانه رعايت نشده است. اين در حالي است كه اين افراد به اتهام شركت در تظاهرات مسالمت جويانه بازداشت شده بودند.

" عبدالصمد عياش " مسئول هماهنگی كميته تبليغاتي جنبش 20 فوريه نيز گفت: احزاب دولتي با نپيوستن به خيزش مردمی مغرب كه در 20 فوريه 2011 آغاز شد، فرصت مشاركت در روند تغييري واقعي در كشور را از دست دادند.

وي افزود : احزاب سياسي كه به دولت پيوسته اند، بيش از آن كه براي احقاق حقوق مردم تلاش كنند، سعی در راضي كردن نظام حاكم دارند.

شركت كنندگان در راهپيمايي هاي مغرب ، از دولت خواستند به خشونت بر ضد تظاهرات كنندگان پايان دهد، در سياست هاي اجتماعي خود بازنگري تجدید نظرکند، قيمت مواد غذايي و کالاهای اساسي را كاهش دهد و به مردم خدمات اجتماعي ارائه کند.

دیگر خواستۀ راهپیمایان از دولت مغرب این است که از صدور بيانيه هايي نظير لغو آموزش عالي رايگان كه باعث عمیق تر شدن  فقر در ميان مردم می شود ، خودداري كند.

27-09:54

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها