بازداشت یک فعال حقوق بشر در عربستان

بازداشت یک فعال حقوق بشر در عربستان
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 08:48

مقامات سعودی یک فعال برجسته حقوق بشر در این کشور را بازداشت کردند.

العالم - عربستان

مقامات سعودی در راستای نقض حق آزادی بیان، یک فعال برجسته حقوق بشر را بازداشت کردند که تعداد بازداشت شدگان اخیر در این زمینه به 12 نفر رسید.

به گزارش پایگاه المسیره نت، سازمان «القسط» - یک سازمان حقوق بشر عربستانی که مقر آن در شهر لندن است - خبر بازداشت خانم «هتون الفاسی» فعال حقوق بشر را در توئیتر اعلام کرد، اما از ارائه جزئیات در این باره خودداری کرد.

این درحالیست که منابع مرتبط با افراد نزدیک به الفاسی، خبر بازداشت وی را تایید کرده اند.

وزارت کشور عربستان یا مرکز ارتباطات بین المللی وابسته به وزارت اطلاع رسانی هنوز توضیحی درباره صحت اخبار منتشر شده درباره بازداشت هتون الفاسی ارائه نکرده اند.

خبر بازداشت این فعال حقوق بشر در عربستان، چند روز پس از پایان ممنوعیت رانندگی زنان در چارچوب اصلاحات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتشر می شود.

اصلاحات در عربستان با هدف قرار دادن معارضان همراه شده است که فعالانی را هدف قرار داده است که در گذشته، خواهان لغو ممنوعیت رانندگی شده بودند و از جمله آنان، لجین الهذول ، ایمان النفجان وعزيزه اليوسف، و از میان مردان ابراهيم المديميغ، محمد الربيع وعبد العزيز المشعل را می توان نام برد.

از سوی دیگر، دادستان کل عربستان گفت که مقامات این کشور، در کل 17 نفر را بازداشت کردند که بعداً 8  نفر از آنان را آزاد کردند.

دادستان کل عربستان، اتهامات این افراد، را ارتباط با برخی از طرف های خارجی دانست و تاکید کرد مسئولان برای بازداشت تعداد بیشتری از مظنونان که رسانه های داخلی آن ها را «خائن» خوانده اند، تلاش می کنند.

«هتون الفاسی» استادیار در دانشگاه ملک سعود است و از مدت ها پیش از سردمداران دفاع از حقوق زنان از جمله حق رانندگی بوده است.

وی با یکی از مسئولان ارشد شورای همکاری خلیج فارس ازدواج کرده است.

215

پربیننده ترین خبرها