صعود سخت کروات‌ها در شب دروازه‌بانان

صعود سخت کروات‌ها در شب دروازه‌بانان
دوشنبه 11 تير 1397 - 01:31

کروات‌ها به لطف درخشش دروازه‌بان خود توانستند دانمارک را در ضربات پنالتی شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کنند.

 

العالم - جام جهانی 2018

 

تیم ملی کرواسی نمایش مقتدرانه‌ای در دور اول جام جهانی 2018 داشت و با پیروزی‌های پُر گل مقابل نیجریه، آرژانتین و ایسلند به‌عنوان تیم نخست گروه D راهی مرحله یک هشتم نهایی شد تا حالا به مصاف دانمارکی برود که با وجود دوم شدن در گروه C هیچ باختی نداشته و یک پیروزی مقابل پرو و دو تساوی برابر استرالیا و فرانسه حاصل کارش بوده است؛ این دو تیم اروپایی که در مرحله گروهی تنها یک گل خورده بودند، امشب در جدالی حساس برای صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برابر هم صف‌آرایی کردند تا حریف روسیه در مرحله بعد نهایی شوند.


پایان بازی با ضربات پنالتی


کرواسی 0 - دانمارک 0 : پنالتی اول را تیم دانمارک زد که کریستین اریکسن نتوانست ضربه خود را تبدیل به گل کند و شوت او را سوباشیچ به کمک تیرک عمودی دروازه مهار کرد.

کرواسی 0 - دانمارک 0 : ضربه بادلی به سمت چپ دروازه را اشمایکل به زیبایی مهار کرد.

کرواسی 0 - دانمارک 1 : کیائر به زیبایی با شوت به کنج سمت راست دروازه کرواسی دومین پنالتی دانمارک را تبدیل به گل کرد.

کرواسی 1 - دانمارک 1 : کراماریچ با یک مکث پشت توپ و فریب اشمایکل، توپ را به سمت چپ دروازه زد تا دومین پنالتی کرواسی هم با گل همراه باشد.

کرواسی 1 - دانمارک 2 : کران‌دلی پنالتی سوم دانمارک را خلاف جهت سوباشیچ به سمت چپ دروازه زد و گلزنی کرد.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : مودریچ خلاف پنالتی نیمه دوم وقت اضافه این بار موفق به گلزنی شد و در حالی که اشمایکل به سمت راست شیرجه زده بود، توپ را به مرکز دروازه زد.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : سوباشیچ به زیبایی پنالتی شونه که به سمت راست دروازه زده بود را مهار کرد تا امیدهای صعود کرواسی زنده شود.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : اشمایکل باز هم منجی دانمارک شد و شوت پیواریچ به سمت راست دروازه را با یک دست گرفت تا دوباره نتیجه مساوی شود.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : سوباشیچ این بار با پا شوت نیکولای یورگنسن به مرکز دروازه را مهار کرد تا پنجمین پنالتی دانمارک هم تبدیل به گل نشود.

کرواسی 3 - دانمارک 2 : راکیتیچ کار را تمام کرد و خلاف جهت اشمایکل، توپ را به سمت راست دروازه زد تا کرواسی از پنجمین پنالتی خود استفاده کند و به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی برسد.

شرح گل‌ها


کرواسی 0 - دانمارک 1 (دقیقه 1: ماتیاس یورگنسن): پرتاب اوت بلند از سمت راست زمین برای دانمارک را دلینی مهار کرد و به ماتیاس یورگنسن پاس داد تا او در مقابل محوطه 6 قدم با شوتی که از زیر دستان سوباسیچ عبور کرد، گل اول بازی را برای تیمش به ثمر رساند.

 
کرواسی 1 - دانمارک 1 (دقیقه 4: ماریو مانژوکیچ): ربیچ نفوذ سریعی از سمت راست زمین انجام داد و به ورسالیکو پاس داد که او هم ارسال کوتاهی انجام داد که دفع نه چندان خوب کیائر به بازیکن خودی برخورد کرد و مقابل پای مانژوکیچ افتاد تا او با شوتی تک ضرب، دروازه دانمارک را باز کند و خیلی زود بازی را به تساوی بکشاند.

 لحظات حساس


دقیقه 12: ضربه آزاد پریشیچ از پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی بازیکنان دانمارک برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 20: یورگنسن و مانژوکیچ در محوطه جریمه دانمارک با یکدیگر برخورد داشتند که مهاجم کرواسی بعد از افتادن روی زمین معتقد به خطای پنالتی بود که داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 27: برایتویت موقعیت خوبی داشت تا پاس در عمق اریکسن را تبدیل به گل کند ولی سوباسیچ مقابل توپ او ایستادگی کرد.

دقیقه 29: شوت پشت محوطه راکیتیچ را اشمایکل مشت کرد و در برگشت هم ضربات پیاپی مانژوکیچ و پریشیچ حاصلی به همراه نداشت و با وجود خطرناک بودن موقعیت، توپ به اوت رفت.

دقیقه 39: ارسال دقیق مودریچ از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین با ضربه پشت سر مانژوکیچ به اوت رفت.

دقیقه 42: شوت فنی و به شکل چیپ اریکسن به محل تلاقی تیرک‌های افقی و عمودی دروازه کرواسی برخورد کرد و با بدشانسی دانمارکی‌ها تبدیل به گل نشد.

دقیقه 45: پاس در عرض پریشیچ از سمت چپ زمین به پشت محوطه جریمه را راکیتیچ با شوتی ناگهانی با پای چپ زد که اشمایکل درازکش توپ را جمع کرد.

دقیقه 65: ارسال خطرناک مودریچ از روی کرنر را مدافعان دانمارک برگشت دادند.
دقیقه 65: شوت بی‌دقت ربیچ نزدیک بود تبدیل به موقعیت خطرناکی شود که اشمایکل توپ را مُشت کرد.

دقیقه 72: پاس پولسن به یورگنشن و شوت محکم زمینی او را سوباسیچ مهار کرد تا موقعیت خطرناک دانمارک همراه با گل نباشد.

دقیقه 74: شوت اریکسن از پشت محوطه جریمه بی‌دقت بود و از خط عرضی زمین عبور کرد.

دقیقه 77: دفع ناقص مدافعان دانمارک موقعیت شوت‌زنی خوبی برای مودریچ فراهم کرد ولی ضربه راه دور او تبدیل به گل نشد و به اوت رفت.
دقیقه 78: اشمایکل اجازه نداد دروازه دانمارک برای دومین بار باز شود و شوت پای چپ ربیچ از پشت محوطه جریمه را مهار کرد.

دقیقه 84: مودریچ ضربه آزاد میانه زمین را با راکیتیچ کوتاه کار کرد که او با پاس زمینی توپ را به سمت چپ زمین برد و به پیواریچ رساند ولی ارسال او و ضربه سر پریشیچ روی تور دروازه دانمارک فرود آمد.

دقیقه 86: ربیچ با سر توپ‌های متوالی و چشم‌نواز بارها دالسگارد را فریب داد ولی مهاجمان کرواسی نتوانستند از ارسال کوتاه و خوب او استفاده کنند تا در نهایت با برگشت توپ توسط مدافعان دانمارک و شوت پیواریچ فقط یک کرنر نصیب کروات‌ها شود.
دقیقه 87: ضربه سر راکیتیچ از پشت محوطه روی ریباند کرنر مودریچ به راحتی در اختیار اشمایکل قرار گرفت.
دقیقه 88: شوت بیرون پای شونه از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه کرواسی به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: شوت راکیتیچ از فاصله 30 متری با فاصله کمی از دروازه دانمارک به اوت رفت.
دقیقه 2+90: سانتر تند و تیز اریکسن از سمت چپ زمین قبل از رسیدن به یورگنسن توسط لوورن به کرنر زده شد.
دقیقه 3+90: برایت‌وایت بهترین فرصت برای باز کردن دروازه کرواسی را داشت ولی شوت او بعد از ارسال کرنر مودریچ راهی اوت شد.

دقیقه 104: اشمایکل توپی که روی شوت مانژوکیچ نزدیک بود به طور اتفاقی وارد دروازه شود از زیر تیرک افقی بیرون کشید و تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 113: پرتاب اوت بلند کنودسن باز هم خطرساز شد ولی این بار مثل ابتدای بازی با گل همراه نشد و شوت یورگنسن از کنار دروازه کرواسی به بیرون رفت.

دقیقه 114: پاس در عمق فوق‌العاده مودریچ از میانه زمین، ربیچ را در موقعیت تک به تک با اشمایکل قرار داد که او به زیبایی دروازه‌بان دانمارک را دریبل کرد ولی ماتیاس یورگنسن با تکل او را متوقف کرد تا کرواسی صاحب پنالتی شود و مدافع دانمارک فقط یک کارت زرد بگیرد.
دقیقه 116: کرواسی بهترین فرصت برای زدن گل دوم و کسب پیروزی داشت ولی شوت مودریچ از روی نقطه پنالتی به سمت چپ دروازه را اشمایکل با شیرجه بلند به زیبایی مهار کرد تا امیدهای دانمارک برای صعود همچنان زنده بماند.

دقیقه 119: شوت بغل پای پشت محوطه مودریچ از پشت محوطه جریمه را اشمایکل در اختیار گرفت.

 
در حاشیه


* تیم ملی کرواسی با ترکیبی مشابه دومین دیدار مرحله گروهی برابر آرژانتین که به برتری 3 بر صفر رسیدند، بازی امشب برابر دانمارک را آغاز کرد.
* حضور یوناس کنودسن و یوراری پولسن و نیمکت‌نشینی ینس استریگر لارسن و پیونه سیستو، دو تغییری است که در ترکیب امشب تیم ملی دانمارک در مقایسه با دیدار اخیرشان مقابل فرانسه دیده می‌شد.

* داوور شوکر، اسطوره فوتبال و رییس فدراسیون کرواسی در ورزشگاه حضور دارد و بازی بازیکنان تیمش را از نزدیک می‌دبد.
* پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق تیم ملی دانمارک و پدر کاسپر اشمایکل در جایگاه ویژه استادیوم نیژنی نووگوراد حاضر بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها