رییس جمهوری اتریش:

اتحادیه اروپا درتلاش برای تعمیق همکاری با ایران حتی در شرایط دشوار کنونی است/ تحریم ها علیه ایران ناقض حقوق انسان ها است

اتحادیه اروپا درتلاش برای تعمیق همکاری با ایران حتی در شرایط دشوار کنونی است/ تحریم ها علیه ایران ناقض حقوق انسان ها است
چهارشنبه 13 تير 1397 - 16:27

رییس جمهوری اتریش با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام به فعال بودن صدها شرکت اتریشی در ایران اشاره کرد و گفت: اتریش و اتحادیه اروپا تمام تلاش‌ خود را می‌کنند که حتی در این ایام دشوار چهارچوب لازم را نه تنها برای برقراری و استمرار این همکاری‌ها بلکه برای تعمیق آن، ایجاد کنند.

العالم ـ اروپا

الکساندر فندر بلن رییس جمهوری اتریش بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: اتریش از این که ایالات متحده از برجام خارج شده و این که بخواهند مجدداً تحریم‌هایی را وضع کنند که نه تنها تحریم‌های ابتدایی بلکه تحریم‌های ثانویه را هم در برمی گیرد که شامل اتریش نیز می‌شود، متأسف است.
وی یادآور شد: این تحریم‌های ثانویه که به اعتقاد ما و کمیسیون اتحادیه اروپا، اقدامی فرامرزی است، ناقص حقوق انسان‌ها است.
فندر بلن تصریح کرد: برجام هیچ وقت براین اساس نبوده که تمامی مشکلات را حل کند و به اعتقاد وین، تنها پنجره ای را برای رسیدگی به دیگر مشکلات گشوده است.
رییس جمهوری اتریش همچنین به تشریح محورهای گفت و گو با همتای ایرانی خود پرداخت و گفت: در گفت و گو با رییس جمهوری ایران درباره طیف گسترده ای از مسایل دوجانبه و منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کردیم.
فندر بلن همچنین به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و افزود: اتریش و ایران، یک صد و شصتمین سال برقراری روابط سیاسی خود را جشن می‌گیرند اما روابط دو کشور حداقل به 500 سال پیش باز می گردد. وی ادامه داد: ما امسال شصتمین سال تأسیس انجمن فرهنگی اتریش در تهران و بیست و پنجمین سال گفت و گوی بین ادیان را جشن می‌گیریم و می‌خواهم تاکید کنم که روابط دیرینه ما فرای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی است.
رییس جمهوری اتریش خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌خواهم تأکید کنم که در اتریش ایرانیان زیادی زندگی می‌کنند، بعضاً با تابعیت کامل ایرانی بعضاً اتریشی و فکر می‌کنم برای شما خیلی آشنا است که حدود دو هزار پزشک در نظام سلامت اتریش با پیشینه ایرانی در حال فعالیت هستند.
فندر بلن افزود: هم اکنون در ایران صدها شرکت اتریشی فعال هستند و این کشور و اتحادیه اروپا تمام تلاش‌ خود را می‌کنند که حتی در این ایام دشوار چهارچوب لازم را نه تنها برای برقراری و استمرار این همکاری‌ها بلکه برای تعمیق آن، ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها