بررسی روابط با تشکیلات خودگردان در اجلاس تهران

بررسی روابط با تشکیلات خودگردان در اجلاس تهران
جمعه 10 شهريور 1391 - 10:45

مذاکره کننده ارشد تشکيلات خودگردان، از بررسي روابط دو جانبه جمهوري اسلامي ايران و تشکيلات خودگردان در حاشيه اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد.

"صائب عرقیات" امروز در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: گفت و گوهای صریحی در حاشیه اجلاس درباره همه مسائل و حتی تناقض ها و اختلافات صورت گرفت؛ همچنین درباره روابط دوجانبه با ایران، فرایند صلح، تشکیل دو کشور، طرح صلح عربی، گفت و گوهایی بسیار عمیق و جدی انجام شد.

عریقات اظهار داشت: قرار گرفتن مسأله فلسطین، بعنوان مهمترین موضوع اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بسیار جای تقدیر دارد و بدون شک در بیانیه پایانی به همه مطالبات فلسطینی ها پاسخ گفته شده است، اما سئوال اینجا است که این تصمیم ها را چگونه باید اجرا کنیم؛ بنابراین باید به دنبال راهکارهای اجرایی باشیم.

عریقات با تأکید بر اهمیت آشتی واقعی فلسطینی ها خاطرنشان کرد: بدون آشتی واقعی ما ضعیف هستیم؛ ما اکنون در برابر مسائل بزرگی در سازمان ملل با توجه به رویکردهای اشغالگران، آمریکاییها، و اروپاییها قرار داریم، به همین دلیل آشتی فلسطینی ها تکیه گاهی اساسی به شمار می آید و اگر ما فلسطینی ها به خودمان کمک نکنیم، هیچ کس دیگر به ما کمک نخواهد کرد.

وی تشکیل کشور فلسطین را هدف ملت این سرزمین دانست و گفت: جنبش های فتح و حماس و جبهه های خلق و دمکراتیک و همه گروه ها و جنبش های فلسطینی به هدف آزاد سازی فلسطین و تشکیل کشور مستقل به وجود آمدند؛ اهمیت فلسطین و قدس بالاتر از همه گروه های فلسطینی است، و این گروه ها باید هنگام بروز اختلافات به صندوق های رأی و نظر مردم این سرزمین مراجعه کنند.

عریقات خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که اعراب و مسلمانان و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با زبان منافع با غرب به مذاکره بنشینند، زیرا غرب فقط این زبان را متوجه می شود.

 

A.D-31-13:14

پربیننده ترین خبرها