ديلي تلگراف فاش كرد:

جنگ محرمانه انگليس در عراق

 جنگ محرمانه انگليس در عراق
جمعه 10 شهريور 1391 - 15:56

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف امروز (جمعه) فاش كرد كه نيروهاي ويژه انگليس جنگي محرمانه عليه سازمان القاعده در عراق راه اندازي كردند و در اين جنگ صدها نفر از افراد مسلح را طي دو سال گذشته به قتل رساندند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شكبه خبري العالم، اين روزنامه افزود كه نيروي ويژه انگليس بيش از 3 هزار و 500 نفر از افراد مسلح را در خيابانهاي بغداد در عملياتي محرمانه در دو سال گذشته به قتل رساند و نقشي اساسي در تار و مار كردن شبكه عاملان انفجار خودروهاي بمبگذاري شده داشت، اين شبكه با عمليات خود ويراني و تخريب را براي پايتخت عراق به بار آورده بود.

ديلي تلگراف تصريح كرد كه نيروهاي ويژه انگليس، اكثر افراد مسلح را دستگير كردند و صدها تن از تروريست هاي عضو القاعده در عراق را به قتل رساندند. بويژه افرادي كه عامل انفجار خودروهاي بمبگذاري شده بودند، را هدف قرار دادند.

عمليات انفجار خودروهاي بمبگذاري شده منجر به كشته شدن حدود 3 هزار نفر طي يك ماه در بغداد در عمليات تروريستي سال 2006 شده بود.

اين روزنامه انگليسي خاطرنشان كرد كه اين نيروها با استفاده از اطلاعات به دست آمده از جاسوسان و خبرچينان، به شبكه تروريستي به شدت ضربه زدند و انفجارها در بغداد از 150 مورد در ماه به دو مورد كاهش پيدا كرد.

ديلي تلگراف تصريح كرد كه 6 تن از نيروهاي ويژه انگليس كشته شدند و 30 تن ديگر در اين جنگ محرمانه در عراق زخمي شدند.

تلگراف مي افزايد: برخي منابع شاخص در وزارت دفاع دست داشتن نيروهاي ويژه انگليس در عمليات قتل خارج از چارچوب دستگاه قضايي در عراق را تكذيب كردند.

اين نشريه انگليسي خاطرنشان كرد: منابع وزارت دفاع اصرار داشتند هرحادثه اي كه قواعد درگيري مورد اعتماد ارتش انگليس را نقض كرده باشد، مورد بازجويي و تحقيق قرار مي گيرد، اگر از وقوع تجاوزها و تخلفات اطمينان حاصل شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها