نشست تهران پيروزي بزرگي براي فلسطين بود

نشست تهران پيروزي بزرگي براي فلسطين بود
پنج‌شنبه 16 شهريور 1391 - 09:34

غزه (العالم) - يكي از رهبران مقاومت فلسطين درغزه گفت: آنچه درنشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران روي داد، پيروزي بزرگي براي قضيه فلسطين بود.

"هشام سالم " پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران كه به علت موضع ثابت و استوارش در قبال قضيه فلسطين و مخالفت با مشروعيت بخشيدن به رژيم غاصب صهيونيستي ، تحت محاصره و تحريم قرار دارد ، در نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران توانست كه حمايت همه كشورها و رهبران آنان را از فلسطين به دست آورد.

سالم تاكيد كرد: نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران، پيروزي بزرگي براي قضيه فلسطين به شمار مي رود و ما موفقيت اين نشست را گامي در مسيرموفقيت اين نشست در زمينه آزادي فلسطين و نابودي رژيم صهيونيستي مي دانيم.

عضو ارشد مقاومت فلسطين در غزه اظهار داشت: رژيم صهيونيستي ايران را بزرگ ترين حامي مقاومت فلسطين و مقاومت درلبنان و نيز همه مستضعفان جهان مي داند و تهران با اعطاي هرگونه مشروعيت به اين رژيم در هر ذره از خاك فلسطين مخالف است.

وي تاكيد كرد: رژيم اسرائيل، ايران را بزرگ ترين تهديد و تهديدي راهبردي براي خود در سرزمين فلسطين مي داند ؛ از اين رو ، زماني كه نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران با موفقيت برگزار شد و كشورهاي شركت كننده، حمايت خود را از قضيه فلسطين اعلام كردند، اين مساله به منزله پيروزي براي كشورهاي مخالف با سلطه غرب و حامي مقاومت به رهبري ايران بود.

عضو ارشد مقاومت فلسطين در غزه افزود: هدف كشورهاي مخالف با سلطه غرب و حامي مقاومت، از بين بردن رژيم اسرائيل و آزادسازي فلسطين است ؛ به همين دليل طبيعي است كه تل آويو از اين نشست و نتايج آن و نيز رياست ايران بر اين نشست در سه سال آينده خوشنود نباشد.

سالم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اختلافات موجود در ميان فلسطيني ها گفت: هيچ توجيهي براي چنين اختلافاتي وجود ندارد و اين اختلافات ، مانعي اساسي در راه آزادسازي فلسطين و مقاومت در برابر رژيم اشغالگر است كه همه روزه ملت فلسطين و مقدسات آنان را مورد هجوم قرار مي دهد.

وي ادامه داد: ما از هرگونه تلاشي از سوي هركشور و هر طرفي در زمينه برقراري آشتي ملي ميان فلسطينيان استقبال مي كنيم همچنان كه ملت فلسطين نيز از اين تلاش ها از سوي هر طرفي چه ايران يا مصر يا هر يك از كشورهاي عربي و اسلامي باشد ، استقبال مي كند.

سالم با بيان اين كه فلسطين به ويژه شهر قدس شريف و مسجدالاقصي درمعرض خطر بزرگ قرار دارد، افزود: قضيه ما ، دولت و تشكيلات خودگردان فلسطين و دستيابي به عضويت كامل در سازمان ملل نيست، بلكه قضيه اصلي ما آزادي ، كرامت انساني و استقلال و تشكيل كشور فلسطين در سرزمين فلسطين از نهر تا بحر است.

tt-5-20:45

پربیننده ترین خبرها