كارشناس امور فلسطين تاکید کرد

ضرورت اجراي مصوبات "نم" درباره فلسطين

ضرورت اجراي مصوبات
پنج‌شنبه 16 شهريور 1391 - 10:23

قاهره (العالم) ـ كارشناس امور فلسطين با تاكيد بر اهميت مصوبات جنبش عدم تعهد "نم" در تهران در خصوص فلسطين، ضرورت تعيين سازوكارهايي عملي براي اجرايي كردن اين مصوبات را يادآور شد.

"سيد عوض" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جنبش عدم تعهد در تهران، به مسائل بسيار شاخصي در باره فلسطين از قبيل حق بازگشت آوارگان، تشكيل كشور مستقل فلسطيني، موارد نقض حقوق فلسطين توسط رژيم صهيونيستي، يهودي سازي قدس و تصميمات اتخاذ شده در خصوص اين مسائل مهم و تاثيرگذار پرداخت.

وي افزود: اما مهم تر از آن وجود سازوكارهاي كافي براي عملي شدن تصميمات است به ويژه كه ملت فلسطين با رنج ها و مصيبت هاي فراواني مواجه است.

عوض سپس با انتقاد از اجلاس وزيران اتحاديه عرب كه در آن فقط مسائل عمومي مربوط به فلسطين مورد بررسي قرار گرفت، ايجاد راهكاري مناسب و عملي جهت تعيين سازوكارهاي محقق شدن تصميمات مربوط به مساله فلسطين را خواستار شد.

وی با تاكيد بر ضرورت بررسي چگونگي محقق شدن آشتي ملي فلسطيني، خاطر نشان كرد: رييس تشكيلات خودگردان، مصر را به عنوان ميانجي برگزيد اما اين مساله مانعي بر سر راه ايفاي نقش ديگر كشورها نظير تركيه يا ايران براي تحقق آشتي ملي فلسطيني نخواهد بود.

كارشناس امور فلسطين همچنين ضرورت توجه به سرنوشت و آينده فلسطيني هاي اخراج شده از اراضي خود به سال 1948 را يادآوري كرد و گفت: با توجه به تحركات رژيم صهيونيستي براي تبديل به كشوري يهودي، رسيدگي به اين موضوع از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي افزود: بايد اين پيام مهم سياسي به جنبش هاي فتح و حماس ابلاغ شود كه ملت فلسطين ديگر بيشتر از اين تحمل وقت كشي و ادامه دودستگي را ندارد بنابراين آن ها بايد با همه امكانات و ابزاري كه در اختيار دارند براي تحقق آشتي ملي و پايان دودستگي اقدام كنند.

كارشناس امور فلسطين سپس با تاكيد بر اهميت رياست ايران بر دوره جديد جنبش عدم تعهد در شرايط كنوني كه ايران و كشورهاي عضو را احاطه كرده است؛ خاطر نشان كرد كه ايران از قدرت ديپلماتيك لازم براي تحقق اهداف اين جنبش به ويژه مسائل مربوط به فلسطين برخوردار است.

عوض پايان دادن به قطع رابطه ميان ايران و مصر و ايجاد راهكاري مناسب براي از سرگيري روابط دو كشور و همكاري قاهره و تهران در خصوص مسائل منطقه را خواستار شد.

5-20:40
26

پربیننده ترین خبرها