در دیدار با رئیس کنگره جهانی یهودیان؛ السیسی بر حمایت از روند سازش تأکید کرد

در دیدار با رئیس کنگره جهانی یهودیان؛ السیسی بر حمایت از روند سازش تأکید کرد
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 20:56

رئیس کنگره جهانی یهودیان که به قاهره سفر کرده است با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

العالم _ مصر

«رونالد لاودر» رئیس کنگره جهانی یهودیان امروز یکشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره مسئله فلسطین و بحران‌های منطقه گفت‌و‌گو کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفت که در این دیدار «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز حضور داشت و طرفین به بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله روند سازش در غرب آسیا پرداختند.

السیسی بر حمایت مصر از تلاش‌های مربوط به ازسرگیری روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس مرجعیت‌های بین‌المللی و راه‌حل دو دولت مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، رئیس‌جمهور مصر تصریح کرد که تحقق آشتی فلسطینیان و بازگرداندن مسئولیت نوار غزه به تشکیلات خودگردان، به تلاش‌های مربوط به احیای مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین کمک می‌کند.

السیسی همچنین بر تمایل قاهره برای توسعه روابط استراتژیک با آمریکا و تماس با طیف‌های مختلف جامعه این کشور تأکید کرد و گفت که این امر به داشتن تصویر روشن از حقیقت چالش‌های منطقه کمک می‌کند و مواضع مشترک دو طرف و تلاش‌های آنها برای احیای ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا را تقویت می‌کند.

در این دیدار همچنین راهکارهای سیاسی بحران‌های منطقه‌ای بر اساس اصل احترام به حاکمیت کشورها و تمامیت ارضی آنها و عدم دخالت در امور داخلی این کشورها بررسی شد.

لاودر نیز روابط بین مصر و آمریکا را ستود و از ایفای نقش قاهره در مقابله با خطر تروریسم که تهدیدی برای امنیت و ثبات غرب آسیاست، قدردانی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها