بیانیه واشنگتن درباره دیدار وزرای خارجه آمریکا و عمان

بیانیه واشنگتن درباره دیدار وزرای خارجه آمریکا و عمان
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 10:18

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه این کشور و عمان در واشنگتن، درباره یمن و منافع مشترک واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس رایزنی کردند.

العالم - آمریکا

در ادامه دیدارهای وزیر خارجه عمان در واشنگتن، او پس از دیدار با رئیس پنتاگون، با همتای آمریکایی خود هم دیدار کرد؛ دیداری که به گفته آمریکایی‌ها محور آن مسائل دوجانبه و منطقه بود.

سه روز پس از دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن، او با همتای آمریکایی خود هم در ساختمان وزارت خارجه ایالات متحده دیدار کرد. وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار «مایک پامپئو» با میهمان عمانی اعلام کرده که دو طرف درباره مسائلی از قبیل یمن و منافع مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا صحبت کردند.

در بیانیه این وزارت خارجه آمریکا آمده است: «درباره یمن، آنها (پامپئو و بن علوی) بر اهمیت تداوم حمایت از تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و لزوم خویشتنداری همه طرف‌ها به منظور پرهیز از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها تاکید کردند».

طبق اعلام تلویحی واشنگتن، پامپئو با همتای عمانی درباره اختلافات درونی شورای همکاری خلیج فارس با محوریت عربستان سعودی و امارات عربی متحده با قطر رایزنی کرد.

در بخش مربوط به شورای همکاری خلیج فارس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:  «آنها همچنین درباره روش‌های انطباق منافع آمریکا و خلیج فارس و توافق آنها درباره اهمیت تقویت ثبات و همکاری در منطقه‌ای صحبت کردند».

به گفته این وزارتخانه، پامپئو از حضور وزیر خارجه عمان در سفر به آمریکا و ریاست هیات اعزامی این کشور به واشنگتن تشکر کرد.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا درباره دیدار  رئیس پنتاگون با وزیر خارجه عمان  خبر داده بود که دو طرف درباره مسائلی چون «مسائل منطقه، یمن و آزادی کشتیرانی» رایزنی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها