اعمال تعرفه 25 درصدی چین بر کالاهای آمریکایی

اعمال تعرفه 25 درصدی چین بر کالاهای آمریکایی
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 19:32

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این تصمیم در پاسخ به تصمیم آمریکا برای اعمال مالیات بیست و پنج درصدی بر برخی کالاهای وارداتی از چین از بیست و سوم اوت، اتخاذ شده است.

العالم / آسیا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد به تلافی تعرفه های گمرکی جدیدی که آمریکا بر واردات از چین وضع کرده است ، تعرفه گمرکی بیست و پنج درصدی بر شانزده میلیارد دلار ( سیزده میلیارد و هشتصد میلیون یورو) کالاهای وارداتی آمریکا وضع خواهد کرد.

این اقدام تلافی جویانه چین بر ضد آمریکا که شامل سیصد و سی و سه محصول آمریکایی از جمله نفت خام، زغال سنگ، گازوئیل و همچنین برخی خودروها و مارکهای دوچرخه و تجهیزات پزشکی و درمانی می شود، از بیست و سوم اوت به اجرا گذاشته خواهد شد.

وزارت بازرگانی چین تصریح کرد این تصمیم در پاسخ به تصمیم آمریکا برای اعمال مالیات بیست و پنج درصدی بر برخی کالاهای وارداتی از چین از بیست و سوم اوت، اتخاذ شده است.

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد دومین بخش از محصولات چینی را که مشمول تعرفه های جدید گمرکی شده اند، نهایی کرد. این کالاها به اولین فهرست محصولات چینی به ارزش سی و چهار میلیارد دلار که از ششم ژوئیه مشمول تعرفه های گمرکی آمریکا شدند، اضافه خواهند شد.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز سه شنبه فهرست نهایی تعرفه دویست و هفتاد و نه کالای وارداتی از چین را منتشر و اعلام کرد این کشور از بیست و سوم اوت بر شانزده میلیارد دلار دیگر از محصولات ساخت چین، تعرفه های بیست و پنج درصدی وضع خواهد کرد. این تدابیر تنبیهی تازه ترین اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با هدف تشدید فشار بر چین در عرصه تجاری است.

صدا و سيما 

پربیننده ترین خبرها