مقام ایرانی در ژنو:

حقوق بشر نباید وسیله‌ای در خدمت برخی کشورهای خاص باشد

حقوق بشر نباید وسیله‌ای در خدمت برخی کشورهای خاص باشد
شنبه 20 مرداد 1397 - 21:36

برخی مقام‌های حاضر در مقر حقوق بشر سازمان ملل متحد از جمله ایران و کوبا، نسبت به انتخاب کمیسر عالی جدید حقوق بشر این نهاد واکنش نشان دادند.

العالم - ایران / سیاسی

به دنبال انتخاب «میشل باشله» رئیس جمهور سابق شیلی به عنوان کمیسر عالی جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد، یکی از مقامات ایرانی نسبت به این رویداد واکنش نشان داد.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «محمد حسنی نژاد» از اعضای هئیت حقوق بشر ایران در ژنو، مقر سازمان ملل متحد گفت، بزرگترین چالش خانم میشله این است که به وضوح مشخص کند حقوق بشر وسیله‌ای در جعبه ابزار سیاست خارجی برخی کشورها علیه کشورهایی که دوست ندارند، نیست.

 این مقام ایرانی در ادامه گفت که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد باید در خصوص همه قربانی‌ها از جمله کودکان مهاجر در قفس یا کشته شدن روزانه کودکان با بمب‌های ساخت آمریکا آشکارا انتقاد کند.

بر اساس این گزارش، «آنا سیلویا رودریگوئز» معاون نماینده کوبا در سازمان ملل متحد نیز با ذکر مجدد سخنان مقام ایرانی در سازمان ملل متحد از  قطب‌گرایی و سیاسی کاری سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر انتقاد کرد.

وی همچنین آمریکا را به خاطر اعمال د‌هه‌ها تحریم  اقتصادی، مالی علیه کشورش را به نقض حقوق بشر محکوم کرد.

 «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت، کشورش بر این باور است که آمریکا زمانی حامی حقوق بشر است که  جداسازی کودکان اهل آمریکای لاتین از والدینشان  را متوقف کند، بکارگیری پهپادها و توهین به دیگر کشورهای جهان را قطع کند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد  چهارشنبه گذشته انتخاب میشل باشله به عنوان جانشین «زید رعد حسین» رئیس کنونی کمیساریای عالی سازمان ملل را اعلام کرد. زید رعد حسین در پایان ماه جاری میلادی از سمت خود کنار می‌رود.

وی اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که دیگر نامزد ریاست بر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر نمی‌شود.

زید رعد حسین  گفته بود به این باور رسیده که قدرت‌های اصلی جهان از جمله آمریکا، از نامزدی مجددش حمایت نمی‌کنند. رعد حسین، همچنین  از منتقدان جدی سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها