واکنش "متمدنانه" در برابر توهین به مقدسات

واکنش
شنبه 25 شهريور 1391 - 16:17

عضو "انجمن علمي تحليل سياست ها" در مصر، تشكيل ستادي جهاني براي واكنش مناسب و روزآمد به فيلم آمريکايي توهين به ساحت پيامبر اكرم (ص) را خواستار شد تا حقيقت اعتقادات اسلامي و جايگاه واقعي شخصيت بزرگ پيامبر اکرم (ص) براي همگان مشخص شود.

" ماهر محمد قابيل " روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تظاهرات بايد در چارچوبي متمدنانه برگزار گردد تا چهره اي واقعي و روشن از اسلام به جامعه جهاني ارائه شود.

وي تاكيد كرد: حمله به سفارتخانه ها نمي تواند واكنشي منطقي به اين فيلم توهين آميز باشد و چه بسا واكنش خصمانه و احساساتي تظاهرات كنندگان در دفاع از مقدسات، خواستۀ اصلي عاملان ساخت اين فيلم توهين آميز باشد تا مسلمانان را در برابر افكار عمومي جهان ، "متجاوز" جلوه دهند، نه مدافع مقدسات.

قابيل، واكنش آمريكا مبنی بر مطرح كردن احتمال استقرار نيروهاي خود در منطقه به منظور حفاظت از سفارتخانه هاي خود را محكوم كرد و گفت: كشورهاي مستقل نبايد اجازه دهند چنین تصمیمی محقق شود، زيرا اين امر به تدریج، کشورها را به "مستعمره" تبدیل خواهد کرد.

"ماهر محمد قابيل" در پايان تاكيد كرد: اگر آمريكايي ها به توانايي كشوری در تامين امنيت سفارتخانۀ خود اعتماد ندارند، بايد سفیر و نماينده خود را از آن كشور خارج كنند.

پربیننده ترین خبرها