سرپرست وزارت کشور عراق با اشاره به خروج منافقین:

پرونده جنایی مهم عراق به پایان خود رسید

پرونده جنایی مهم عراق به پایان خود رسید
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 18:38

سرپرست وزارت كشور عراق، خروج گروهك تروريستي منافقين خلق از عراق را به مثابه پايان پرونده جنايي مهمي دانست كه پيامدهاي آن دامنگير عراق شده بود.

 "عدنان الاسدي" چهارشنبه شب در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ما به طور كامل از شر اردوگاه اشرف خلاص شديم و عناصر اين اردوگاه را كه شامل سه هزار تن بودند به بغداد منتقل كرديم. عناصري كه عليه عراق توطئه مي‌كردند و بسياري از آنان تحت پيگرد سازمان قضايي عراق بودند و عليه كشور همسايه يعني جمهوري اسلامي نیز سرگرم توطئه و خرابکاری بودند.

وي افزود: ما نمي‌پذيريم كه هيچ كسي از اراضي كشورمان براي دخالت در امور كشورهاي همسايه سوء استفاده كند و نمي‌پذيريم كه سازماني تروريستي در روابط ما با ايران دخالت كرده يا از طريق عمليات خرابكارانه بر ضد ايران بر روابط ما با اين كشور تاثير منفي بگذارد. حتي اگر اين عمليات تخريبي از نظر ايران ناچيز شمرده شود.

سرپرست وزارت كشور عراق خاطر نشان كرد: اين سازمان، سازماني تروريستي است كه در گذشته بر اوضاع عراق تاثير گذاشته و جنايت هايي در حق مردم عراق و مردم ايران مرتكب شده است به همين سبب ادامه حضور آن ها در اردوگاه اشرف ، اشتباهي بزرگ بود به همين سبب نخست وزير ، رئيس شوراي امنيت ملي و كابينه در تصميمي قاطعانه براي انتقال همه اعضاي اين سازمان به بغداد به اميد انتقال آن ها به خارج از عراق اتخاذ كرد.

 

جاسوسان غربي و عربي در عراق

عدنان الاسدي تصريح كرد: شركت هاي امنيتي بيگانه كه در عراق فعاليت مي‌كنند، از مهم‌ترين عوامل وقايع امنيتي در اين كشور است، تا جايي كه شماري از افراد آمريكايي و انگليسي را به سبب دست داشتن در عمليات تروريستي بازداشت كرديم.

سرپرست وزارت كشور عراق افزود: همه كشورهاي غربي، به ويژه آمريكا و همچنين كشورهاي عربي و برخي از كشورهاي منطقه، عواملي اطلاعاتي و جاسوساني در عراق دارند به همين سبب وزارت كشور هر از گاهي اين جاسوسان را كه به تروريست‌ها در اجراي عمليات تروريستي كمك مي‌كنند، بازداشت مي‌كند.

 الاسدي سپس با رد ادعاي هرگونه دخالت آمريكا در پرونده امنيت عراق يا در كار وزارت كشور تاكيد كرد: نيروهاي امنيتي آمريكا به طور كامل از عراق خارج شدند بنابراين ميزان تاثير نيروهاي آمريكايي در امنيت عراق، صفر درصد است.

  

القاعده در عراق هيچ پايگاهي ندارد

الاسدي درباره حضور سازمان‌هاي تروريستي در عراق گفت: دولت عراق بر اراضي اين كشور كنترل كامل دارد و در عراق هيچ گونه اماكن مخصوص به القاعده يا سازمان‌هاي مسلح ديگر وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: شهروندان عراقي در همه مناطق عراق آزادانه تردد مي‌كنند و هيچ موانعي امنيتي جلوي تردد آن ها را نمي گيرد.

سرپرست وزارت كشور عراق سپس با تاكيد بر قدرت تسلط كامل نيروهاي عراقي بر سراسر اراضي اين كشور خاطر نشان كرد: ما نيروي كوبنده‌اي در اختيار داريم كه قادر است به هر جايي در عراق كه شائبه وجود گروه مسلح در آن باشد، حمله كند.

 

 بازداشت باندهاي قاچاق سلاح از عراق به سوريه

سرپرست وزارت كشور عراق درباره اوضاع سوريه و تاثير آن بر عراق گفت: ما براي برنامه‌ريزي جهت رسيدگي به هرگونه وضع فوق‌العاده كه در سوريه به وجود آيد آمادگي داريم و مي‌توانيم به پناهجويان، پناه داده به آنان رسيدگي كنيم.

وي افزود: عراق، تاكنون 21 هزار پناهجو را پذيرفته است كه در اردوگاه‌هاي مختلف مستقر شده‌اند.

" عدنان الاسدي" خاطر نشان كرد: ما مرزها را از نزديك تحت كنترل داريم و با باندهاي قاچاق سلاح از عراق به گروه هاي مسلح در سوريه نيز مقابله مي كنيم. و تاكنون بسياري از باندهاي قاچاق را بازداشت كرده ايم.

سرپرست وزارت كشور عراق در پايان تاكيد كرد: نيروهاي امنيتي گاهي حتي تا 1500 قبضه سلاح را ضبط كرده‌اند، در هر صورت ما اوضاع امنيتي مناطق مرزي مشترك با سوريه را كاملا تحت كنترل داريم.

 

26

پربیننده ترین خبرها