نتانیاهو : عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی راه سازش با فلسطینی‌ها است

نتانیاهو : عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی راه سازش با فلسطینی‌ها است
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 17:02

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با تلویزیون لیتوانی گفت که با عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی که مخالف ایران هستند، می‌توان به توافق سازش با فلسطینی‌ها دست یافت.

 

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) گفت که راه رسیدن به توافق سازش با فلسطینیان را از طریق «عادی‌سازی» روابط با کشورهای عربی می‌داند.

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «LRT» در لیتوانی، ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت: «کشورهای عربی زیادی اکنون اسرائیل را نه دشمن خود بلکه یک متحد ضروری در عقب‌راندن ستیزه‌جویی‌های ایران می‌دانند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با بیان اینکه خصومت کشورهای عربی با ایران فرصتی برای عادی‌سازی روابط آنها با تل‌آویو را فراهم کرده، گفته «که این می‌تواند منجر به صلح شود. معتقدم اگر با طیف وسیع‌تری از جهان عرب در صلح باشیم، به ما برای رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها نیز کمک می‌شود».

رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده روابط دیپلماتیک رسمی ندارد و تنها کشورهای عربی که توافق سازش با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، مصر و اردن هستند.

با اینکه تل‌آویو روابط علنی با ریاض ندارد اما گزارش‌های متعددی که پیشتر منتشر شده نشان می‌دهد این دو دولت در پشت پرده همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی انجام می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها