فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه:

هیچ کس شک ندارد که دولت سوریه باید تمامیت ارضی خود را باز پس گیرد/ حدود ۱۰ هزار تروریست النصره و القاعده در ادلب هستند

هیچ کس شک ندارد که دولت سوریه باید تمامیت ارضی خود را باز پس گیرد/ حدود ۱۰ هزار تروریست النصره و القاعده در ادلب هستند
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 15:27

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر حق دمشق بر بازپس گیری تمامیت ارضی خود تأکید و تصریح کرد که باید با گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و القاعده مبارزه شود.

العالم - سوریه

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز پنجشنبه در خصوص شروع جنگ در استان ادلب سوریه که تحت اشغال گروههای تروریستی قرار دارد، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دی میستورا گزارش داد: «هیچ کس در مبارزه با تروریستهایی مانند [جبهه] النصره و القاعده و حق دولت سوریه برای برقراری مجدد حاکمیت ارضی خود شک ندارد».

وی با بیان اینکه تروریستهای خارجی زیادی در ادلب سوریه  مستقر هستند، اعلام کرد که سازمان ملل تعداد تروریستهای النصره و القاعده را که در ادلب حضور دارند 10 هزار نفر برآورد می‌کند.

این مسئول سازمان ملل درباره تلاشهای مسکو، تهران و آنکارا برای یافتن راهکار در ادلب گفت: «باید زمان بیشتری به روسیه، ایران و ترکیه داد تا تلاش کنند که از بروز هر گونه تشدید نظامی گسترده در ادلب جلوگیری کنند».

وی همچنین تأکید کرد که سازمان ملل آماده است در راستای ایجاد یک گذرگاه انسانی با دمشق همکاری کند؛ گذرگاهی که افراد غیر نظامی از طریق آن به سلامت از ادلب خارج شوند.

پربیننده ترین خبرها